Δελτία Τύπου / Ανακοινώσεις

Ημερίδα «Τουρισμός και 4η Βιομηχανική Επανάσταση» που συνδιοργανώθηκε από το ΔΙΚΤΥΟ, το ΙΝΣΕΤΕ και το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 27.09.18

Ημερίδα με θέμα «Τουρισμός και 4η Βιομηχανική Επανάσταση» διοργάνωσαν στις 27 Σεπτεμβρίου 2018 από κοινού, με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού, το ΔΙΚΤΥΟ για τη Μεταρρύθμιση στην Ελλάδα και την Ευρώπη, το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) και το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.

Η ημερίδα, η οποία ήταν αφιερωμένη στη μνήμη του καθηγητή Περικλή Λύτρα, φιλοξενήθηκε στο συνεδριακό κέντρο του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Ο Περικλής Λύτρας, με πλούσιο επιστημονικό και συγγραφικό έργο επί τουριστικών θεμάτων, ήταν ένα από τα πρόσωπα που συνέβαλαν στην ίδρυση του Πανεπιστημίου.

Σε χαιρετισμό που απηύθυνε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Γιάννης Ρέτσος, επεσήμανε, μεταξύ άλλων την ανάγκη για την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου ψηφιακού μετασχηματισμού της Ελλάδας. Αυτός ο μετασχηματισμός, πρόσθεσε, αποτελεί όρο επιβίωσης όχι μόνο για τον τουρισμό, αλλά και για ολόκληρη την ελληνική οικονομία. Ειδική αναφορά έκανε και στη φετινή διοργάνωση του ετήσιου συνεδρίου του Συνδέσμου, το οποίο είναι αφιερωμένο στη μετάβαση του τουρισμού στη νέα ψηφιακή εποχή.

Η πρόεδρος του ΔΙΚΤΥΟΥ για τη Μεταρρύθμιση στην Ελλάδα και την Ευρώπη, κα Άννα Διαμαντοπούλου, τόνισε μεταξύ άλλων ότι ο τουρισμός συνδυάζει βιωματικά στοιχεία όπως φύση – πολιτισμό – αρχιτεκτονική – παράδοση – γεύσεις και πάνω από όλα την ανθρώπινη επαφή. Στο πλαίσιο αυτό, συμπλήρωσε ότι η νέα ψηφιακή επανάσταση που είναι ήδη εδώ, μας δημιουργεί την ανάγκη να τον μελετήσουμε υπό νέο πρίσμα. Οι εξελίξεις των τελευταίων χρόνων (κρατήσεις, αξιολογήσεις, μεταφορές, έξυπνες εφαρμογές και υπηρεσίες) και βέβαια η συγκέντρωση και επεξεργασία τεράστιου όγκου δεδομένων ανά δευτερόλεπτο στη βιομηχανία «φιλοξενίας», αλλάζουν πλήρως τα δεδομένα και μας εισάγουν στην νέα εποχή. Για να σταθεί η Ελλάδα σε αυτήν την νέα εποχή δεν έχει χρόνο για χάσιμο, έχει όμως απεριόριστες δυνατότητες, ειδικά στον τομέα του Τουρισμού. Χρειάζεται στρατηγική και σχέδιο με συγκεκριμένους ποσοτικούς στόχους και χρονοδιάγραμμα ώστε να πετύχουμε το άλμα και να βρεθούμε στην πρωτοπορία.

Ο καθηγητής, πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, κ. Κωνσταντίνος Μουτζούρης, επεσήμανε μεταξύ άλλων την ανάγκη να δοθεί μεγαλύτερη βαρύτητα στην ενίσχυση των τουριστικών εσόδων της χώρας σε σχέση με τις αφίξεις, ενώ αναφέρθηκε σε βέλτιστες πρακτικές ακτομηχανικής για την προστασία και διαμόρφωση των παραλιών.

Ο καθηγητής, αν. πρόεδρος του τμήματος διοίκησης Τουρισμού του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, κ. Δημήτρης Λαλούμης, αναφέρθηκε στην ανάγκη διαρκούς βελτίωσης των προγραμμάτων σπουδών. Παράλληλα, πέραν των αριθμών των αφίξεων, αναφέρθηκε και στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι τουριστικές επιχειρήσεις, παραθέτοντας ως παράδειγμα το γεγονός ότι τον τελευταίο χρόνο έχει προσφερθεί προς πώληση περί το 10% του ξενοδοχειακού δυναμικού της χώρας, ενώ δρομολογείται ο πλειστηριασμός πάνω από 100 ξενοδοχείων.

Η πρώτη ενότητα της ημερίδας με συντονιστή τον  κ. Πέτρο Καλαντώντη, αν. καθηγητή στο τμήμα διοίκησης τουρισμού του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, είχε ως θέμα: «Καινοτομία και Τουρισμός στην Ψηφιακή Εποχή».

Η διευθύνουσα σύμβουλος της Marketing Greece κ. Ιωάννα Δρέττα,  κατά τη διάρκεια της ομιλίας της αναφέρθηκε στην αξία του ψηφιακού μάρκετινγκ για την προώθηση των προορισμών. Η κ. Δρέττα, έκανε ειδική μνεία στις καινοτόμες και στοχευμένες δράσεις που υλοποιεί η Marketing Greece για την προβολή τόσο των ελληνικών προορισμών, όσο και των εμπειριών που προσφέρει η χώρα μας στους επισκέπτες. Επιπλέον, αναφέρθηκε στη στρατηγική της εταιρείας για την  ανάδειξη των ποιοτικών χαρακτηριστικών του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, με απώτερο στόχο την προσέλκυση υψηλότερης δαπάνης επισκεπτών, καθώς και τη διάχυση του εισερχόμενου ταξιδιωτικού ρεύματος σε μεγαλύτερη περίοδο και περισσότερους προορισμούς.

Στην ίδια ενότητα, ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, κ. Παναγιώτης Καλδής, μίλησε για την ψηφιακή εποχή και τη σύνδεσή της με την πολιτιστική και δημιουργική βιομηχανία καθώς και τον τουρισμό, ενώ ο δήμαρχος Τρικκαίων, κ. Δημήτρης Παπαστεργίου αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί, προκειμένου τα Τρίκαλα να αποτελούν σήμερα ένα αστικό ψηφιακό πρότυπο για την Ελλάδα.

Η δεύτερη ενότητα με συντονιστή τον κ. Ηλία Κικίλια, γενικό διευθυντή του ΙΝΣΕΤΕ είχε ως θέμα: «Case Studies Eπιχειρήσεων Τουρισμού στη νέα ψηφιακή εποχή».

Η κα Ιωάννα Τραχανά από το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στην αξιοποίηση της τεχνολογικής εξέλιξης, του ψηφιακού μετασχηματισμού και της καινοτομίας για την αναμόρφωση της στρατηγικής και των λειτουργιών του αεροδρομίου. 

Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της True Trips,  κ. Χρήστος Στεργίου, αναφέρθηκε στην μετεξέλιξη της TrueGreece η οποία ξεκίνησε ως start-up και κατάφερε ως TrueTrips σήμερα να αποτελεί μία από τις πιο πετυχημένες τουριστικές εταιρείες στο πεδίο δραστηριότητας της.  Όπως ανέφερε, κύριοι παράγοντες είναι η εκτόξευση της αποδοτικότητας, βασισμένη στην επένδυση στη δημιουργία δικού της λογισμικού και την ενίσχυση της αυτονομίας της ιστοσελίδας της στο διαδικτυακό κόσμο.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Clio Muse, κ. Ανδρέας Φατούρος, αναφέρθηκε στη δραστηριότητα της εταιρείας, η οποία εξειδικεύεται στις θεματικές ηχητικές ξεναγήσεις μέσω του κινητού. Στην εφαρμογή ξενάγησης Clio Muse, οι ταξιδιώτες ανακαλύπτουν θεματικές ξεναγήσεις για Μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους και περιπάτους στην πόλη, που δημιουργούνται από διπλωματούχους ξεναγούς και επαγγελματίες του χώρου του Πολιτισμού και του Τουρισμού.

Ο διευθυντής πωλήσεων της Hotels of Athens Group, κ. Αλέξανδρος Δαρδούφας, αναφέρθηκε στο Kubic Athens Smart Hotel το οποίο λειτούργησε τον Ιούλιο του 2017, αποτελώντας  το πρώτο πλήρως «έξυπνο» και ψηφιακό ξενοδοχείο στην Ελλάδα. Όπως σημείωσε,  κίνητρο για την υλοποίηση της επένδυσης αποτέλεσαν οι νέες τάσεις στον τουρισμό, σε συνδυασμό με τις εξελίξεις και τις πολλές δυνατότητες στο ψηφιακό περιβάλλον. Το πάντρεμα της φιλοξενίας με τη νέα τεχνολογία δημιούργησε ένα καινοτόμο, ξεχωριστό προϊόν στην ελληνική τουριστική αγορά, το πρώτο smart hotel.

Η ημερίδα ολοκληρώθηκε με τη σύνοψη των συμπερασμάτων από τον επίκουρο καθηγητή στο τμήμα διοίκησης τουρισμού του πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής Αττικής, κ. Αριστείδη Παπαγρηγορίου. 

Για φωτογραφίες και videos που αφορούν στην εκδήλωση, πατήστε εδώ.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Παρακαλώ περιμένετε…

Εγγραφή στο newsletter

Σε συμμόρφωση με τις προβλέψεις του νέου Γενικού Κανονισμού Προστασίας των Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα ΕΕ 679/2016 (GDPR), ο ΣΕΤΕ χρειάζεται τη συγκατάθεσή σας για να επικοινωνεί μαζί σας, προκειμένου να λαμβάνετε τα newsletters του. Οι επικοινωνίες αυτές πραγματοποιούνται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Για να δείτε την Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα του ΣΕΤΕ, παρακαλούμε πατήστε εδώ.

Μετάβαση στο περιεχόμενο