«ΕΝΤΟΝΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ»
Στις σημερινές εκλογές του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος για την ανάδειξη νέου Διοικητικού Συμβουλίου, ο Γιώργος Βερνίκος επανεξελέγη, για τετραετή θητεία, εκπρόσωπος των τουριστικών σκαφών-θαλάσσιου τουρισμού. Στο Δ.Σ. του Ν.Ε.Ε. εκπροσωπούνται όλοι οι κλάδοι της ναυτιλίας.
Με την ευκαιρία της επανεκλογής του προέβη στην εξής δήλωση:
«Το επόμενο χρονικό διάστημα είναι ιδιαίτερα κρίσιμο για το γιώτινγκ και το θαλάσσιο τουρισμό. Αυτό δικαιολογεί και τη μεγάλη συμμετοχή του κλάδου μας στις εκλογές του Ν.Ε.Ε., όπου συμμετείχαν και ψήφισαν πάνω από 1.000 επαγγελματικά σκάφη αναψυχής. Πέρα από τις γνωστές δυσκολίες της ελληνικής οικονομίας, προστέθηκαν τα προβλήματα από την παγκόσμια οικονομία και τις μεγάλες ροές μεταναστών και προσφύγων. Ο κλάδος μας επιβαρύνθηκε από την αύξηση των συντελεστών ΦΠΑ και έχει μεγάλη σημασία η συζήτηση που διεξάγεται αυτό το διάστημα για τις κατευθυντήριες γραμμές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε θέματα που αφορούν τη φορολόγηση του κλάδου μας και της ναυτιλίας γενικότερα, όπου μπορούν να δημιουργηθούν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού για την ελληνική πλοιοκτησία.
Θέλω να υπενθυμίσω ότι στο Αιγαίο υπάρχει έντονος οικονομικός ανταγωνισμός με τη γείτονα χώρα Τουρκία. Παρόλο που παραδοσιακά οι Έλληνες είμαστε ναυτικός λαός, σε αντίθεση με τους Τούρκους που δεν είναι, τα τελευταία χρόνια έχει ανατραπεί πλήρως ο συσχετισμός πλοίων. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα τελευταία δημοσιευμένα στοιχεία της ICOMIA για ιδιωτικά και επαγγελματικά σκάφη, στις ελληνικές θάλασσες υπάρχουν 3.860 ελληνικά ιστιοπλοϊκά σκάφη, έναντι 9.945 σκαφών της Τουρκίας και 13.418 ταχύπλοα σκάφη, έναντι 31.335 της Τουρκίας. Εμείς διαθέτουμε 22 μαρίνες με 8.100 θέσεις ελλιμενισμού και στην Τουρκία υπάρχουν 67 μαρίνες με 30.000 διαθέσιμες θέσεις ελλιμενισμού.»