Η έρευνα της TOPOSOPHY, με τίτλο “Politics, Perception & Travel: How Political Events Shape the Future of Tourism”, αναλύει τη σχέση μεταξύ των πολιτικών γεγονότων και κρίσεων και της αντίληψης και συμπεριφοράς των ταξιδιωτών διεθνώς. Στόχος της είναι να συμβάλλει στην ανάπτυξη στρατηγικών για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας των τουριστικών προορισμών απέναντι σε αυτές τις επιδράσεις.
Σε μια εποχή όπου η αβεβαιότητα αποτελεί τη νέα κανονικότητα, τα αποτελέσματα της έρευνας, η οποία είναι πλέον διαθέσιμη μέσω μιας εξειδικευμένης ιστοσελίδας [https://www.toposophy.com/whitepaper/politics-perception-and-travel/], ρίχνουν φως σε κρίσιμα ερωτήματα: Πως αντιδρούν οι ταξιδιώτες σε διαφορετικά γεγονότα πολιτικής φύσεως; Πως μπορούν οι προορισμοί να διαχειριστούν αποτελεσματικά τη φήμη τους σε περιόδους αναταραχής;
Τα ερωτήματα αυτά αποτέλεσαν αντικείμενο συζήτησης και τροφοδότησαν με πρόσθετα στοιχεία την έρευνα στο πλαίσιο ενός διαδικτυακού σεμιναρίου για τη διαχείριση κρίσεων, το οποίο πραγματοποίησε η TOPOSOPHY στα στελέχη του DMO της Ουάσιγκτον (Destination DC) τον Απρίλιο.
Θέτοντας στο επίκεντρο τη σύνθετη σχέση μεταξύ πολιτικών εξελίξεων και τουρισμού και αξιοποιώντας τα αποτελέσματα πρωτογενούς έρευνας σε 6 διεθνείς αγορές (ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Γαλλία, Καναδάς, Αυστραλία), τα ευρήματα και οι στρατηγικές κατευθύνσεις της έρευνας επικεντρώνονται στα εξής σημεία:
- Γιατί οι ακυρώσεις καθοδηγούνται συχνά περισσότερο από τον τρόπο με τον οποίο οι ταξιδιώτες αντιλαμβάνονται την πιθανότητα κινδύνου αντί από τον πραγματικό κίνδυνο.
- Πως η έγκαιρη και αποτελεσματική επικοινωνία μπορεί να μετατρέψει τον δισταγμό των ταξιδιωτών σε σιγουριά.
- Ποιες πολιτικές εξελίξεις και γεγονότα είχαν ουσιαστική επίδραση την τελευταία 15ετία στην συμπεριφορά των ταξιδιωτών και ποιες χώρες έχουν επιδείξει καλές πρακτικές με γνώμονα την ενίσχυση της εμπιστοσύνης από τους ταξιδιώτες.
Η TOPOSOPHY επισημαίνει ότι η ανθεκτικότητα εν μέσω πολιτικών εξελίξεων και η ικανότητα ενός προορισμού να διατηρεί την εμπιστοσύνη του ταξιδιωτικού κοινού, ακόμη και εν μέσω αβεβαιότητας, είναι πλέον βασικό συστατικό της βιωσιμότητας στον τουριστικό τομέα.
Η συγκεκριμένη έρευνα επεκτείνει το μελετητικό και συμβουλευτικό έργο της TOPOSOPHY στο πεδίο της διαχείρισης κρίσεων, όπως έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια μέσα από στρατηγικές συνεργασίες με κορυφαίους θεσμικούς φορείς. Ειδικότερα, το έργο της TOPOSOPHY περιλαμβάνει τη δημοσίευση, για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδίων (ETC), της μελέτης “Crises in Tourism: Impacts and Lessons from European Destinations”, η οποία εξετάζει τις επιπτώσεις των κρίσεων στον τουριστικό τομέα των ευρωπαϊκών προορισμών, συνοδευόμενη από έναν πρακτικό οδηγό, το “Crisis Management Checklist for NTOs”, με συστάσεις και κατευθύνσεις για τους Εθνικούς Οργανισμούς Τουρισμού. Επιπρόσθετα, η TOPOSOPHY παρουσίασε το 2020, σε συνεργασία με την City Destinations Alliance, τον οδηγό κατευθύνσεων και δράσεων “DMMO Covid-19 Continuity Checklist” για τους οργανισμούς διαχείρισης και προώθησης προορισμών.