Μετάβαση στο περιεχόμενο
Τα νέα των μελών μας

Hotellab: Αποκάλυψη της Δυναμικής της Ξενοδοχειακής Βιομηχανίας της Ελλάδας το 2023 και 2024: Θερινή Έκθεση Αγοράς της hotellab

Η hotellab.io παρουσιάζει μια λεπτομερή έκθεση για τις μεταβαλλόμενες τάσεις στην ελληνική ξενοδοχειακή αγορά για τις σεζόν 2023 και 2024. Τα δεδομένα της έρευνας συλλέχθηκαν από πάνω από 60 ξενοδοχεία που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα της hotellab.io, η οποία διασυνδέεται με το PMS τους (Σύστημα Διαχείρισης Κρατήσεων), παρουσιάζοντας μοναδικές αναλύσεις για τον κλάδο του ελληνικού τουρισμού.

Η έκθεση αναδεικνύει σημαντικούς δείκτες απόδοσης που διαμορφώνουν τον κλάδο, επικεντρώνοντας στην περίοδο αιχμής από Μάιο έως Σεπτέμβριο. Τα δεδομένα αντικατοπτρίζουν τη δυναμικότητα της αγοράς, τις τάσεις κρατήσεων αλλά και τις τάσεις εσόδων σε κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς της χώρας.

Είτε είστε ξενοδόχος, επενδυτής ή ενδιαφερόμενος του κλάδου, αυτή η έκθεση έχει ως στόχο να σας εφοδιάσει με στρατηγική γνώση για να ανταπεξέλθετε στο ανταγωνιστικό αυτό περιβάλλον. Αναλύοντας την Πληρότητα, τη Μέση Ημερήσια Τιμή (ADR), τα Έσοδα Ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPAR), τη Διάρκεια Διαμονής (LOS) και το Παράθυρο Κράτησης (BW), η έκθεση της hotellab στοχεύει να προσφέρει μια κατανόηση της απόδοσης της αγοράς και του μελλοντικού δυναμικού της. Ως εκ τούτου, ετοιμάσαμε έναν πίνακα σχετικά με τις επιδόσεις των ξενοδοχείων (Πίνακας 1).

Βασικά συμπεράσματα που προέκυψαν από τα στοιχεία απόδοσης των ξενοδοχείων το καλοκαίρι του 2024 

  1. Ισχυρή ανάπτυξη τον Μάιο. 

Η πληρότητα αυξήθηκε κατά 9,4% και το RevPAR εκτοξεύθηκε κατά 22,9%, υποδεικνύοντας μια δυνατή αρχή της θερινής περιόδου. 

Η αύξηση του ADR κατά 12,6% αναδεικνύει αποτελεσματικές στρατηγικές τιμολόγησης. 

Ορισμένα εποχιακά ξενοδοχεία άνοιξαν νωρίτερα τον Απρίλιο, βλέποντας αύξηση 60% στο ADR τους σε σύγκριση με το 2023. 

  1. Διατήρηση της ανάπτυξης και τον Ιούνιο. 

Με ποσοστό πληρότητας 82%, ο Ιούνιος σημείωσε αύξηση ADR κατά 13,7% και αύξηση RevPAR κατά 19,1%. 

Η διάρκεια διαμονής (LOS) μειώθηκε κατά 9,1%, υποδηλώνοντας διαμονές μικρότερης διάρκειας. 

3. Σταθερότητα στην περίοδο αιχμής – Ιούλιος και Αύγουστος.

Η πληρότητα τον Ιούλιο έφτασε το 87% με αύξηση ADR κατά 9,6% και RevPAR κατά 12,3%.

Ο Αύγουστος σημείωσε τη μέγιστη πληρότητα 90%, με το ADR να αυξάνεται κατά 8,5% και το RevPAR κατά 11,3%.

4. Ανθεκτικότητα τον Σεπτέμβριο.

Κατά το Σεπτέμβριο, η πληρότητα διατηρήθηκε σε υψηλά επίπεδα, και πιο συγκεκριμένα στο 87%.

Το RevPAR αυξήθηκε κατά 14,6% και το ADR κατά 11,2%.

Η διάρκεια διαμονής μειώθηκε ελαφρώς κατά 2,4%.

5. Γενική τάση

Ενώ η πληρότητα, το ADR και το RevPAR σημείωσαν συνεχή ανάπτυξη, η διάρκεια διαμονής μειώθηκε, δείχνοντας ότι οι ταξιδιώτες προτιμούν συντομότερες διαμονές. Αυτό τονίζει την επιτακτική ανάγκη για ευέλικτες στρατηγικές τιμολόγησης.

Η hotellab.io έχει επίσης ετοιμάσει ξεχωριστά γραφήματα (Περίοδοι προετοιμασίας ξενοδοχείων – Πίνακας 2) που αναλύουν τις ετήσιες μεταβολές στις περιόδους κρατήσεων. Ως πλατφόρμα που ειδικεύεται στη βελτιστοποίηση τιμών και την πρόβλεψη, τα δεδομένα αυτά είναι ζωτικής σημασίας για τις αποφάσεις τιμολόγησης.

Ειδικότερα, το 2024, παρατηρήθηκε σταδιακή μετατόπιση του ‘παραθύρου’ κρατήσεων σε 8-30 ημέρες πριν από την άφιξη. Η τάση αυτή υπογραμμίζει τη σημασία που έχει για τους ξενοδόχους να δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στις στρατηγικές τιμών και στον προγραμματισμό τιμολόγησης.

Το hotellab.io ενσωματώνει τώρα δεδομένα της Skyscanner για την ανάλυση των τάσεων αναζήτησης πτήσεων. Η ενσωμάτωση αυτή μας επέτρεψε να παρέχουμε πολύτιμες πληροφορίες, όπως μια λίστα με τις 10 χώρες που αναζητούν πτήσεις κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού του 2024, καθώς και πληροφορίες σχετικά με τη διάρκεια των πτήσεων που σχετίζονται με αυτές τις αναζητήσεις. (Μείγμα χωρών – Πίνακας 3)

Κατανομή χωρών προέλευσης

Αυτή η ενότητα επισημαίνει τις κορυφαίες χώρες που συμβάλλουν στον τουρισμό στην Ελλάδα κατά τις θερινές περιόδους του 2023 και 2024.

Σύγκριση διάρκειας πτήσεων

Αυτή η ενότητα συγκρίνει τη μέση διάρκεια πτήσεων για τους ταξιδιώτες το 2024 σε σχέση με το 2023, με βάση τα δεδομένα της Skyscanner.

Βασικές τάσεις που παρατηρήθηκαν

1. Αύξηση στις κρατήσεις στις αρχές του καλοκαιριού.

Η κατανομή των κρατήσεων παρουσίασε αύξηση τον Μάιο (1,4%) και τον Ιούνιο (5,4%), υποδεικνύοντας ισχυρή ζήτηση στις αρχές του καλοκαιριού.

2. Σταθερή ζήτηση στα τέλη του καλοκαιριού.

Το RevPAR αυξήθηκε κατά 14,6% παρά τη μικρή μείωση των κρατήσεων του Σεπτεμβρίου σε σύγκριση με τους μήνες αιχμής, γεγονός που αντικατοπτρίζει αποτελεσματικές στρατηγικές τιμολόγησης.

3. Η αύξηση του RevPAR κορυφώνεται τον Ιούνιο.

Ο Ιούνιος σημείωσε την υψηλότερη αύξηση RevPAR (+19,1%), γεγονός που υποδηλώνει βελτιστοποιημένες στρατηγικές τιμολόγησης κατά την αρχή της σεζόν.

4. Ισχυρά ποσοστά πληρότητας.

Τα επίπεδα πληρότητας παρέμειναν υψηλά καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού, με κορύφωση στο 90% τον Αύγουστο, υπογραμμίζοντας τη συνέπεια στην ταξιδιωτική ζήτηση.

5. Ισχυρή απόδοση ADR.

Οι μέσες ημερήσιες τιμές (ADR) αυξήθηκαν σταθερά, με αξιοσημείωτες κορυφές τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, αναδεικνύοντας την ισχυρή τιμολογιακή δύναμη κατά τις περιόδους υψηλής ζήτησης.

Βασικά ευρήματα

Βελτιστοποίηση εσόδων σε μήνες αιχμής.

Τα ξενοδοχεία υιοθέτησαν στρατηγική τιμολόγησης και διαχείρισης της πληρότητας για να αξιοποιήσουν αποτελεσματικά τη ζήτηση κατά τη διάρκεια της περιόδου αιχμής, ιδίως τον Ιούνιο, τον Ιούλιο και τον Αύγουστο.

Διατήρηση του ταξιδιωτικού ενδιαφέροντος.

Η Ελλάδα έχει ισχυρή ταξιδιωτική ζήτηση, όπως φαίνεται από τη σταθερή αύξηση των κρατήσεων και των ADR για όλο το καλοκαίρι.

Ανθεκτικότητα κατά το τέλος της περιόδου.

Η ισχυρή αύξηση των ADR και RevPAR του Σεπτεμβρίου δείχνει ότι η ζήτηση στο τέλος της περιόδου παραμένει σταθερή, προσφέροντας εκτεταμένες ευκαιρίες εσόδων.

Ευκαιρίες στην αρχή της περιόδου.

Η εντυπωσιακή αύξηση στους πρώιμους καλοκαιρινούς μήνες, όπως ο Μάιος και ο Ιούνιος, υποδηλώνει ευκαιρίες για περαιτέρω αξιοποίηση των στρατηγικών μάρκετινγκ και τιμολόγησης.

Δυναμική προσαρμογή της αγοράς.

Τα δεδομένα υπογραμμίζουν την ικανότητα των ξενοδοχείων να προσαρμόζονται στις μεταβολές της ζήτησης, αξιοποιώντας τόσο την πληρότητα όσο και την τιμολόγηση για τη μεγιστοποίηση των εσόδων.

Συμπέρασμα

Από την ανάλυση της hotellab.io προκύπτει μια δυναμική και εξελισσόμενη αγορά, με ευκαιρίες για τα ξενοδοχεία να βελτιώσουν τις στρατηγικές τους ώστε να επωφεληθούν τόσο από τις περιόδους αιχμής όσο και από τις ενδιάμεσες περιόδους.

Η hotellab.io ετοιμάζεται να δημοσιεύσει αναλυτικά στοιχεία που θα συγκρίνουν τα δεδομένα του 2025 με την ίδια περίοδο του 2024, συμπεριλαμβανομένων των προβλέψεων της εταιρείας για το 2025.

Σχετικά με την hotellab.io

Η hotellab.io είναι μια διεθνής εταιρεία που έχει αναπτύξει το δικό της σύστημα διαχείρισης εσόδων για ξενοδοχεία (RMS). Υποστηρίζει επιτυχώς πάνω από 350 ξενοδοχεία σε 14 χώρες, βοηθώντας τα να επιτύχουν τους οικονομικούς τους στόχους. Το HotelTechReport την κατέταξε πρόσφατα στα 12 κορυφαία RMS παγκοσμίως.

————————————————————————————————————–

Hotellab: Unveiling the Dynamics of Greece’s Hotel Industry in 2023 and 2024: hotellab’s Summer Market Report

hotellab.io presents a detailed report on the changing trends in the Greek hotel market during the busy summer seasons of 2023 and 2024. The insights in this report come from data collected from over 60 hotels connected to the hotellab.io platform through integration with PMS (Property Management Systems), showcasing unique analytics for Greece’s hospitality industry.

The report highlights major performance metrics shaping Greece’s hospitality sector, focusing on the May-September peak travel period. The data reflects market dynamics, bookings behaviours, and revenue trends across the country’s top tourism destinations.

Whether you’re a hotelier, investor, or industry stakeholder, this report equips you with the strategic knowledge to navigate the competitive landscape. By analysing Occupancy, Average Daily Rate (ADR), Revenue Per Available Room (RevPAR), Length of Stay (LOS), and Booking Window (BW), hotellab’s report goal is to deliver an understanding of the market’s performance and future potential. Therefore, we’ve prepared a table on the hotels’ performance (Table 1).

Key Insights from Summer 2024 Hotels’ Performance Data

  1. Strong Growth in May.

Occupancy increased by 9.4%, and RevPAR surged by 22.9%, indicating a strong start to the summer season. An ADR growth of 12.6% highlights effective pricing strategies.

While a smaller number of seasonal hotels decided to open their business earlier this year and start operating in April, they were able to see a 60% increase in ADR compared to 2023 (35 vs 22), with the remaining hotels having a RevPAR increase of 27%, mainly on account of increasing occupancy by 22.6% and a minor (4.3%) increase in ADR.

  1. June Momentum.

With an 82% occupancy rate, June saw a 13.7% ADR rise and a 19.1% RevPAR increase. However, Length of Stay (LOS) declined by 9.1%, suggesting shorter guest stays.

  1. Peak Season Stability in July and August.

July achieved 87% occupancy with solid ADR (+9.6%) and RevPAR (+12.3%) growth despite LOS dropping 4.5%.

August hit 90% occupancy, the highest of the season, with ADR up 8.5% and RevPAR up 11.3%, but LOS fell by 6.8%.

  1. September Resilience.

Despite the end of peak season, occupancy remained high at 87%, with RevPAR growing by 14.6% and ADR by 11.2%. LOS decreased slightly by 2.4%, showing sustained demand.

  1. Overall Trend.

While Occupancy, ADR, and RevPAR experienced consistent growth across the summer months, LOS declined, indicating that travellers are booking shorter stays, emphasising the need for flexible pricing strategies.

hotellab.io has also prepared separate graphs (Hotels lead periods – Table 2) that analyse yearly changes in booking periods. As a platform specialising in price optimisation and forecasting, this data is crucial for pricing decisions.

Notably, in 2024, there has been a gradual shift in bookings towards the 8-30-day window before arrival. This trend underscores the importance for hoteliers to pay closer attention to rate strategies and pricing planning.

Table 2 – Hotels lead periods

hotellab.io now incorporates Skyscanner data to analyse flight search trends. This integration has enabled us to provide valuable insights, including a list of the top 10 countries searching for flights during the summer of 2024, and information on flight durations associated with these searches. (Country mix – Table 3)

Origin Country Distribution

This section highlights the top countries contributing to tourism in Greece during the summer seasons of 2023 and 2024.

Table 3 – Country mix

Flight Duration Comparison

This section compares the average flight durations for travellers in 2024 versus 2023, based on Skyscanner data.

Key Trends Observed

  1. Surge in Early Summer Bookings.

The distribution of reservations experienced growth in May (1.4%) and June (5.4%), indicating strong early summer demand.

  1. Stable Late Summer Demand.

RevPAR rose by 14.6% despite a minor decline in September reservations as compared to peak months, reflecting effective pricing strategies.

  1. RevPAR Growth Peaks in June.

June marked the highest RevPAR growth (+19.1%), suggesting optimised pricing strategies during the early peak season.

  1. Robust Occupancy Rates.

Occupancy levels remained high throughout the summer, peaking at 90% in August, underscoring consistent travel demand.

  1. Strong ADR Performance.

Average Daily Rates (ADR) increased steadily, with notable peaks in July and August, highlighting strong pricing power during high-demand periods.

Key Findings

  • Revenue Optimisation in Peak Months.

Hotels adopted strategic pricing and occupancy management to effectively capitalise on the demand during the peak season, especially in June, July, and August.

  • Sustained Travel Interest.

Greece has a strong travel demand, as seen by the steady increase in reservations and ADR for the entire summer.

  • Late Season Resilience.

September’s strong ADR and RevPAR growth indicate that late-season demand remains resilient, offering extended revenue opportunities.

  • Early Season Opportunities.

The impressive growth in early summer months like May and June suggests opportunities to further leverage marketing and pricing strategies.

  • Dynamic Market Adaptation.

The data underscores the ability of hotels to adapt to shifting demand, leveraging both occupancy and pricing to maximise revenue.

Conclusion

hotellab.io analysis reveals a dynamic and evolving market, with opportunities for hotels to fine-tune their strategies to capitalise on both peak and shoulder seasons in Greece’s vibrant tourism landscape.

hotellab.io is preparing to release analytics that will compare data from 2025 with the same period in 2024, including the company’s forecasts for 2025. Be sure to stay updated on the latest insights.


About hotellab.io

hotellab.io is an international company that has developed its own hotel revenue management system (RMS). It successfully supports over 350 hotels across 14 countries, helping them achieve their financial objectives. HotelTechReport, a reputable hotel technology research platform, ranked hotellab as one of the top 12 RMS among 65 globally.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Παρακαλώ περιμένετε…

Εγγραφή στο newsletter

Σε συμμόρφωση με τις προβλέψεις του νέου Γενικού Κανονισμού Προστασίας των Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα ΕΕ 679/2016 (GDPR), ο ΣΕΤΕ χρειάζεται τη συγκατάθεσή σας για να επικοινωνεί μαζί σας, προκειμένου να λαμβάνετε τα newsletters του. Οι επικοινωνίες αυτές πραγματοποιούνται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Για να δείτε την Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα του ΣΕΤΕ, παρακαλούμε πατήστε εδώ.