Ακούγεται τετριμμένο, αλλά το μεγαλύτερο στοίχημα για μια εταιρεία είναι να βρίσκεται σταθερά και ουσιαστικά στο πλευρό των συνεργατών της. Είτε μιλάμε για τα στελέχη της, που αποτελούν την ψυχή της εταιρείας, είτε για τους πελάτες της, οι οποίοι δίνουν το απαραίτητο οξυγόνο, η καθημερινή σχέση είναι αυτή που κάνει τη διαφορά. Είναι σημαντικό να ξεκαθαρίσουμε ότι μιλάμε για ουσιαστική, σταθερή και ποιοτική σχέση με τους συνεργάτες. Σχέση που χτίζεται με αφοσίωση, συγκεκριμένες δράσεις και επιβεβαιώνεται με το πέρασμα του χρόνου, ειδικά σε συνθήκες κρίσης.
Έχοντας ξεκαθαρίσει όλα τα παραπάνω σε θεωρητικό επίπεδο, δεν μένει παρά να δούμε πώς μπορούν να εφαρμοστούν στην πράξη. Γιατί αυτό είναι που έχει και το πραγματικό νόημα. Και εκεί, μπορούμε να χαρτογραφήσουμε τρεις βασικούς δρόμους: ο πρώτος έχει να κάνει με την επικοινωνία, ο δεύτερος με την εκπαίδευση και ο τρίτος με τις ενέργειες του marketing.
Η επικοινωνία εσωτερική ή εξωτερική έχει στόχο την άμεση, συχνή και ουσιαστική επαφή με τους συνεργάτες. Όσοι διαβάζετε σταθερά το newsletter μας, αναγνωρίζετε ότι πρόκειται για μία σταθερή «συνάντηση» μέσα από την οποία μοιραζόμαστε μαζί σας τα νέα μας τις εξελίξεις, τις τάσεις, τις επιτυχίες μας. Και είναι ένα μόνο από τα εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας προκειμένου να έρθουμε σε επαφή. Επαφή που έχει ιδιαίτερα βαρύνουσα σημασία εν μέσω πανδημίας, όταν οι δια ζώσης συναντήσεις είναι περιορισμένες και οι ευκαιρίες να βρεθούμε όπως πριν σπανίζουν.
Παράλληλα όμως, εσωτερική επικοινωνία σημαίνει και να ακούμε τους ανθρώπους μας. Να αφουγκραζόμαστε τις επιθυμίες και τις ανησυχίες τους, να παίρνουμε τα μηνύματα που μας δίνουν και να τα αξιοποιούμε για το καλό όλων μας. Γιατί, το να βρίσκεσαι στο πλευρό των συνεργατών σου σημαίνει πρώτα απ’ όλα να τους ακούς και κατά δεύτερον να υλοποιείς αυτά που σου ζητούν.
Όσο για την εξωτερική επικοινωνία, είναι εξίσου σημαντικό να μεταφέρουμε τα μηνύματά μας και στο ευρύ κοινό. Να προβάλλουμε τις επιτυχίες και τις συνεργασίες μας, να αναδείξουμε τα στελέχη μας, καθώς και τον τρόπο εργασίας μας. Έτσι, αφενός τους γεμίζουμε με υπερηφάνεια, ενώ αφετέρου τους ανοίγουμε το δρόμο στις συνεργασίες τους, καθώς βρίσκουν ευήκοα ώτα, που έχουν εκτεθεί στα μηνύματα της εταιρείας.
Ο δεύτερος άξονας σχετίζεται με την εκπαίδευση, που σήμερα είναι πιο αναγκαία από ποτέ. Η τεχνολογία καλπάζει, οι ανάγκες των πελατών αλλάζουν και ο κόσμος κινείται με πρωτόγνωρες ταχύτητες. Έτσι, ο μόνος τρόπος για να μπορεί κάποιος να ανταποκριθεί στις προκλήσεις είναι με συνεχή, δια βίου μάθηση. Ακόμα όμως και η ίδια η εκπαίδευση έχει υποστεί δραματικές αλλαγές. Η πανδημία μας δίδαξε να εκπαιδευόμαστε εξ αποστάσεως, ενώ η τεχνολογία προσφέρει μια σειρά από μεθόδους που διευκολύνουν ενώ ταυτόχρονα δίνουν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.
Την ίδια στιγμή, ο διεθνής μας χαρακτήρας δίνει τη δυνατότητα πρόσβασης σε γνώσεις, εμπειρίες και βέλτιστες πρακτικές από ολόκληρο τον κόσμο. Φροντίζουμε να τις ενσωματώνουμε στα εκπαιδευτικά μας προγράμματα, ώστε να είμαστε σταθερά στην αιχμή των εξελίξεων και στο πλευρό των ανθρώπων μας.
Το τρίπτυχο ολοκληρώνουν τα εργαλεία του Marketing, χάρη στα οποία φροντίζουμε να διευρύνουμε τον δίαυλο επικοινωνίας με την αγορά, διευκολύνοντας όλα τα στάδια της επικοινωνίας με τον πελάτη. Από την πρώτη επαφή που γίνεται πλέον με ανθρώπους που γνωρίζουν την εταιρεία και τις αξίες της, μέχρι τη προβολή των υπηρεσιών και δυνατοτήτων μας, η στρατηγική marketing αποδίδει καρπούς για όλη την αλυσίδα των συνεργατών μας. Αξιοποιώντας τις πιο σύγχρονες μεθόδους, μεταλαμπαδεύουμε το όραμα της εταιρείας τόσο μέσα από τα παραδοσιακά κανάλια όσο και με καινοτόμες μεθόδους, ώστε να εδραιωθούμε ως ο κορυφαίος φορέας πιστοποίησης στην Ελλάδα.
Είναι αλήθεια ότι οι μήνες της πανδημίας ήταν μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που γνώρισε ο Φορέας μας στα περισσότερα από 34 χρόνια της ύπαρξής του. Μπορούμε όμως να πούμε με υπερηφάνεια ότι από την πρώτη κιόλας στιγμή σταθήκαμε στο πλευρό των συνεργατών μας. Τους μιλήσαμε και τους ακούσαμε, έχοντας έναν συνεχή και ανοικτό δίαυλο επικοινωνίας. Εκπαιδευτήκαμε και μεταλαμπαδεύσαμε τη γνώση με κάθε δυνατό τρόπο. Ενσωματώσαμε νέα μοντέλα επικοινωνίας και εκπαίδευσης, φροντίζοντας να είμαστε ανά πάσα στιγμή δίπλα σε όλους, ακόμα και χωρίς τη φυσική παρουσία. Προβάλλαμε με μεγάλη επιτυχία τις δράσεις, τους ανθρώπους και τα κατορθώματά μας, ώστε πλέον το όνομά μας να βρίσκεται πάντα στη συνείδηση των συνεργατών και πελατών μας.
Και δεν σταματάμε εδώ, δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε απρόσκοπτα, σε πείσμα των δυσκολιών και των προκλήσεων, ώστε να είμαστε πάντα δίπλα σας. Γιατί μέσα από την επικοινωνία και την εκπαίδευση θα προχωρήσουμε μαζί και με επιτυχία στην επόμενη ημέρα.
Kονδυλία Κοντογιάννη
Διευθύντρια Εκπαίδευσης & Επικοινωνίας