Παρουσίαση του οδηγού κατευθύνσεων και δράσεων για τους οργανισμούς διαχείρισης και προώθησης προορισμών στην εποχή του covid-19 από το EuropeanCitiesMarketingκαι την Toposophy.
Το European Cities Marketing– το Ευρωπαϊκό Δίκτυο των Επίσημων Οργανισμών Τουρισμού Πόλεων – προχώρησε στη δημοσίευση του ‘The DMMO Covid-19 Continuity Checklist’, ενός πρακτικού οδηγού για τους Οργανισμούς Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού (DMMOs) ο οποίος εκπονήθηκε από την TOPOSOPHY (industrypartner) με σκοπό να αποτελέσει τον επίσημο οδηγό δράσεων και ενεργειών των Ευρωπαϊκών DMMOs για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων του COVID-19 και την αποτελεσματική διαχείριση και συνέχιση της δραστηριότητας και λειτουργίας των εν λόγω οργανισμών.
O οδηγός εξετάζει τις πρόσφατες εξελίξεις, προσφέροντας μια υψηλού επιπέδου επισκόπηση των νέων δεδομένων και προκλήσεων που πρόκειται να αντιμετωπίσουν οι τουριστικοί προορισμοί έως το τέλος του 2021. Επίσης παρατίθεται μια αναλυτική λίστα δράσεων και προτεραιοτήτων σε 6 άξονες:
- Policy making and advocacy
- Product and service development
- Human resources and business operations
- Place making and community support
- Research and intelligence
- Marketing and communications
Εν συντομία, οι βασικές ενότητες του οδηγού επικεντρώνονται:
- Στις 3 φάσεις (Response-Recovery-Resilience) και τα ορόσημα που θα καθορίσουν την πορεία σταδιακής ανάκαμψης από τις προκλήσεις του Covid-19
- Στις δράσεις και πρωτοβουλίες που ενδείκνυται να υλοποιήσουν οι οργανισμοί προώθησης-διαχείρισης προορισμών ανά άξονα δραστηριότητας για κάθε μια εκ των τριών φάσεων.
- Στις καλές πρακτικές που ήδη υλοποιούνται για την υποστήριξη των τοπικών κοινωνιών σε 15 πόλεις από τη Πορτογαλία έως τη Λιθουανία και από τη Μάλτα έως τη Σουηδία
Ο οδηγός αποτελεί επιστέγασμα της 5-ετούς συνεργασίας ανάμεσα στο European Cities Marketing και την TOPOSOPHY, σε μια κρίσιμη περίοδο για την οικονομία των επισκεπτών και για το σύνολο των κλάδων του τουριστικού τομέα. Σύμφωνα με την Πρόεδρο του European Cities Marketing, Petra Stusek, «ο εν λόγω οδηγός συνεισφέρει ουσιαστικά στη καθοδήγηση των οργανισμών διαχείρισης και προώθησης προορισμών σε σχέση με την υποστήριξη που μπορούν να προσφέρουν προς τις τοπικές επιχειρήσεις και κοινότητες».
Οι προηγούμενες δραστηριότητες της TOPOSOPHY ως απόρροια του Industry Partnership με το European Cities Marketing αφορούσαν:
- Την εκπόνηση μελέτης για την διείσδυση της συνεργατικής οικονομίας στις πόλεις και τους προορισμούς της Ευρώπης (DMOsandtheSharingEconomy; TakingtheLeap) το 2016.
- Τη σύνταξη του επίσημου μανιφέστου για το μέλλον των οργανισμών διαχείρισης και προώθησης προορισμών (Manifest on the Future of DMOs) το 2017.
- Την κατάρτιση της εργαλειοθήκης για την ολιστική προσέγγιση της τουριστικής ανάπτυξης και την αντιμετώπιση φαινομένων Overtourism (Managing Tourism Growth in Europe: The ECM Toolbox) το 2018.
- Την ενημέρωση και κατάρτιση των μελών του δικτύου μέσω της παραγωγής και επιμέλειας 5 ενημερωτικών videos για επίκαιρα θέματα του τουρισμού πόλεων (π.χ. την πλειάδα των αναγνωριζόμενων τύπων επισκεπτών και τη χρήση δεικτών που αναδεικνύουν ποικίλες πτυχές της ανάπτυξης των πόλεων και την επίδραση τους για τις τοπικές κοινωνίες, τους προορισμούς και το φυσικό περιβάλλον) το 2019.