Η τελευταία συνεργασία της TOPOSOPHY με το City Destinations Alliance, το ευρωπαϊκό δίκτυο πόλεων που διαθέτουν Οργανισμούς Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμών (DMOs), εστιάζει στην κοινωνική βιωσιμότητα και εξετάζει πως οι DMOs μπορούν να ενισχύσουν τη συμβολή τους στην επίτευξη κοινωνικών στόχων.
Η έκθεση, με τίτλο «Redefining Success – How DMOs can Drive Social & Community Well-Being», λειτουργεί ως ένας πρακτικός οδηγός που αναδεικνύει οκτώ θεματικές ενότητες επιπτώσεων και προτείνει ένα πλαίσιο δράσεων σε κάθε μία από αυτές.
Συγκεκριμένα, οι θεματικές αυτές ενότητες καθοδηγούν τους DMOs στη συμβολή τους σε βασικούς κοινωνικούς στόχους, όπως είναι η ενεργή συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων και στον στρατηγικό σχεδιασμό για τον τουρισμό, η διασπορά των οφελών της τουριστικής ανάπτυξης πέρα από τις πιο δημοφιλείς περιοχές και αξιοθέατα, η υποστήριξη ευπαθών κοινωνικών ομάδων, η προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς, και η αναζωογόνηση περιοχών μέσω πρωτοβουλιών που αξιοποιούν τις δεξιότητες των μελών της τοπικής κοινότητας. Επιπλέον, εστιάζει στη διαμόρφωση θετικών αντιλήψεων σχετικά με την επίδραση του τουρισμού στις πόλεις και τους προορισμούς.
Κάθε θεματική ενότητα συνοδεύεται από μια αναλυτική σειρά δεικτών (KPIs) που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους DMOs για να αξιολογήσουν την αποτελεσματικότητα των δράσεών τους ως προς την ευημερία των πόλεων και των τοπικών κοινωνιών, προσφέροντας έτσι έναν αξιόπιστο μηχανισμό μέτρησης και βελτίωσης των επιπτώσεων τους.
Οι εμπειρογνώμονες της TOPOSOPHY έχουν μέχρι στιγμής παρουσιάσει την έκθεση στη Γενική Συνέλευση του City Destinations Alliance στην Μπολόνια τον Απρίλιο του 2024, στη Γενική Συνέλευση της HOTREC – της πανευρωπαϊκής συνομοσπονδίας επιμελητηρίων και οργανισμών στον τομέα της φιλοξενίας – στη Βαρσοβία τον Οκτώβριο του 2024, καθώς και στο Hearth Summit, το οποίο διοργανώθηκε από το Impact Hub Athens τον Νοέμβριο του 2024.