Σε εορταστικούς ρυθμούς, με αφορμή τη συμπλήρωση 25 ετών, πραγματοποιήθηκε η έκθεση EIBTM (27-29 Νοεμβρίου, Fira Gran Via Barcelona), στην οποία συμμετείχε και φέτος ο Σύνδεσμος Ελλήνων Επαγγελματιών Οργανωτών Συνεδρίων – HAPCO με τα μέλη του ως εκθέτης εντός του ελληνικού περιπτέρου.
Η έκθεση φέτος ξεπέρασε κάθε προσδοκία, ανταποκρινόμενη πλήρως στις υψηλές πλέον απαιτήσεις όχι μόνο των πιστών εκθετών της, αλλά και των επισκεπτών της, αφού ο αριθμός των συμμετεχόντων στο «Πρόγραμμα Hosted Buyers», σύμφωνα με στοιχεία της διοργανώτριας εταιρίας Reed Travel Exhibitions, ξεπέρασε τις τέσσερις χιλιάδες (4.000). Καταλυτικός παράγοντας στην επιτυχία αυτή θεωρείται από πολλούς η δυνατή παρουσία της έκθεσης στα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης, τόσο πριν, όσο κατά τη διάρκεια της διοργάνωσης, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα να έχει κανείς χάριν της τεχνολογίας πλήρη εικόνα της έκθεσης και των δρώμενων εντός αυτής, ευρισκόμενος ακόμη και χιλιάδες χιλιόμετρα μακρυά.
Αναφορικά δε με την πορεία της αγοράς συνεδρίων και εκδηλώσεων στο μέλλον και πιο συγκεκριμένα το 2013, οι εκτιμήσεις ειδικών για πρώτη φορά κάνουν λόγο για κάποια μικρή έστω αισιοδοξία. Σύμφωνα με προβλέψεις της Meeting Professionals International’s (MPI), οι οργανωτές συνεδρίων στην Ευρώπη προγραμματίζουν για τη νέα χρονιά περισσότερα συνέδρια και με μεγαλύτερους προϋπολογισμούς. Ωστόσο αξίζει να σημειωθεί ότι αν και ο αριθμός συνεδρίων αναμένεται να αυξηθεί κατά 3,2%, συγκριτικά με αυτόν του 2012, το ποσοστό αύξησης των προϋπολογισμών τους αναμένεται να αυξηθεί μόλις κατά 0,7%, γεγονός που καταμαρτυρά την ανησυχία όλων για την εξέλιξη της οικονομικής κρίσης, αλλά και τη δυναμική του ευρώ έναντι των άλλων ισχυρών νομισμάτων στην παγκόσμια αγορά. Ηγέτιδες χώρες στα επαγγελματικά ταξίδια, όπως δείχνει η μέχρι σήμερα ζήτηση από τις διοργανώτριες εταιρίες και ενώσεις, παραμένουν η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, λόγω των ισχυρών οικονομιών που διαθέτουν, έναντι άλλων χωρών εντός Ευρώπης (EIBTM Trends Watch 2012).
Για την Ελλάδα, η διεθνής αγορά φαίνεται σιγά-σιγά να ξεπερνάει τους φόβους της. Σύμφωνα με μαρτυρίες εκπροσώπων από εταιρίες – μέλη του HAPCO, που έδωσαν το «παρών» στην έκθεση, το ενδιαφέρον αρκετών «Buyers» παρουσιάζει κάποια αναζωπύρωση, γεγονός όμως που δεν επιτρέπει και υπέρμετρες φιλοδοξίες για το μέλλον, αν πρωτίστως δεν εισέλθει η Ελλάδα και πάλι σε τροχιά ανάκαμψης. Στην κατεύθυνση αυτή, άκρως απαραίτητη κρίνεται από πολλούς και η ριζική αλλαγή της εικόνας της Ελλάδας στις διεθνείς εκθέσεις, ώστε όχι μόνο να καταστεί η χώρα ελκυστική στη διεθνή συνεδριακή αγορά, αλλά και η παρουσία εκθετών εντός του ελληνικού περιπτέρου να καταστεί όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματική σε επαγγελματικό επίπεδο.
Τέλος, ιδιαίτερη μνεία αξίζει η παρουσίαση της νέας εταιρικής ταυτότητας της EFAPCO (European Federation of Professional Congress Organizers), η οποία πραγματοποιήθηκε κατά τη συνεδρίαση του Δ.Σ. της στη Βαρκελώνη, στο πλαίσιο της έκθεσης EIBTM. Η συμβολή του HAPCO, που κατέχει τη θέση Γενικού Γραμματέα στο Δ.Σ. της Ομοσπονδίας, ήταν καταλυτική στην υλοποίηση της ανωτέρω ενέργειας, αφού έπειτα από πρόταση του, ελληνική εταιρία ανέλαβε και πέτυχε την ανάληψη του έργου (δημιουργία νέου λογοτύπου, νέας ιστοσελίδας και νέου φυλλαδίου). Η Γενική Συνέλευση μελών της EFAPCO, όπου και θα γίνουν περισσότερες ανακοινώσεις και θα συζητηθούν εκτενέστερα οι μελλοντικές δράσεις της, θα πραγματοποιηθεί 18-19 Ιανουαρίου 2013 στην Πράγα, ενώ το επόμενο συνέδριο έχει προταθεί να πραγματοποιηθεί το 2014 στην πόλη Μάλαγα της Ισπανίας.