Η 5η FOOD EXPO 2018 ολοκληρώθηκε με επιτυχία, υποδεχόμενη περισσότερους από 72.000 εμπορικούς επισκέπτες από 31.500 επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, την Κύπρο και άλλες 87 χώρες σε όλο τον κόσμο. Στην τελετή εγκαινίων το παρών έδωσαν πολλά και σημαντικά πρόσωπα της πολιτικής και επιχειρηματικής ζωής του τόπου, θεσμικοί εκπρόσωποι, πρεσβείες, επιμελητήρια και φορείς, αποδεικνύοντας αντίστοιχα τη σημασία που έχει η έκθεση για ολόκληρο τον κλάδο Τροφίμων και Ποτών.
Την κορδέλα των εγκαινίων έκοψε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Βαγγέλης Αποστόλου, ο οποίος αφού συνεχάρη τους διοργανωτές της FOOD EXPO σημείωσε ότι «οφείλουμε να περιφρουρήσουμε το αγροδιατροφικό μας προϊόν, ειδικά σε μία περίοδο τόσο δύσκολη». Την τελετή των εγκαινίων άνοιξε ο διοργανωτής της έκθεσης, κ. Νίκος Χουδαλάκης, ο οποίος τόνισε μεταξύ άλλων ότι: «Η μεγάλη αναγνωρισιμότητα που έχει αποκτήσει η FOOD EXPO διεθνώς και η καθολική αποδοχή που απολαμβάνει από το σύνολο της εγχώριας αγοράς, αντικατοπτρίζει τη δυναμική των παραγωγικών επιχειρήσεων του κλάδου και τις τεράστιες προοπτικές αύξησης των εξαγωγών των ελληνικών Τροφίμων & Ποτών παγκοσμίως».
Τη σημασία του κλάδου Τροφίμων και Ποτών στην εγχώρια Οικονομία υπογράμμισε και ο Ευάγγελος Καλούσης, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ), ο οποίος κατά το χαιρετισμό του ανέφερε χαρακτηριστικά πως «Στόχος μας είναι να φέρουμε τα ελληνικά προϊόντα στις διεθνείς αγορές και η FOOD EXPO έχει κυρίαρχο ρόλο σ’ αυτό».
Την έκθεση χαιρέτισε και ο Vladimir Tudzharov, γενικός γραμματέας του υπουργείου Οικονομικών της Δημοκρατίας της Βουλγαρίας, τιμώμενης χώρας της FOOD EXPO 2018, ο οποίος σημείωσε χαρακτηριστικά πως: «H Eλλάδα αποτελεί παραδοσιακό εμπορικό και οικονομικό εταίρο για τη Βουλγαρία. Συγκεκριμένα, ο εμπορικός κύκλος εργασιών μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας ανέρχεται περίπου στα 3 δισ. ευρώ ετησίως, ενώ αυτή τη χρονιά σημειώνεται αύξηση τόσο στις εισαγωγές όσο και στις εξαγωγές».
Τέλος, χαιρετισμό απηύθηναν επίσης οι: Κωνσταντίνος Αγοραστός, πρόεδρος Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος & Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κωνσταντίνος Μίχαλος, πρόεδρος Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος (ΚΕΕΕ) & Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΒΕΑ), αλλά και ∆ρ Κυριάκος Λουφάκης, πρόεδρος Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ).
Σημαντική είναι η αύξηση των επισκεπτών της έκθεσης, η οποία προσεγγίζει το 30%, σύμφωνα με τα αποτελέσματα επεξεργασίας των στοιχείων τους. Συγκεκριμένα, περισσότεροι από 72.000 επαγγελματίες από 31.500 επιχειρήσεις επισκέφτηκαν την 5η FOOD EXPO, με το 47% να προέρχεται από την οργανωμένη και μικρή λιανική, το εμπόριο και τη διανομή Τροφίμων & Ποτών, το 22% από τον ευρύτερο κλάδο της εστίασης, της καφεστίασης και της αρτοζαχαροπλαστικής, ενώ το 11% από τον παραγωγικό τομέα.
Επισημαίνεται ότι μεγάλη ήταν και η προσέλευση διεθνών αγοραστών στην 5η FOOD EXPO. Συνολικά την επισκέφθηκαν 3.500 food traders από 87 χώρες και από τις πέντε ηπείρους, ενώ οι συνολικά 800 ξένοι hosted buyers, πραγματοποίησαν περισσότερες από 15.000 προγραμματισμένες b2b συναντήσεις με τους Έλληνες εκθέτες! Στο σύνολό τους οι ξένοι εμπορικοί επισκέπτες της έκθεσης είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τον αστείρευτο πλούτο των ελληνικών προϊόντων γαστρονομομίας που φιλοξενήθηκαν στη φετινή FOOD EXPO και να αξιολογήσουν το υψηλό επίπεδο ποιότητας, αλλά και καινοτομίας των εγχώριων παραγωγικών επιχειρήσεων Τροφίμων και Ποτών.
Υπενθυμίζεται ότι, παράλληλα με την FOODEXPO, πραγματοποιήθηκε η διεθνής έκθεση Οίνων & Αποσταγμάτων OENOTELIA, υπό την αιγίδα του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου. Mάλιστα, η έκθεση φέτος αναπτύχθηκε σε υπερδιπλάσια επιφάνεια, καλύπτοντας 2.500 τ.μ. (έναντι 1.150 τ.μ. το 2017). Αντίστοιχα αυξημένος ήταν και ο αριθμός των διεθνών αγοραστών της, καθώς την επισκέφτηκαν περισσότεροι από 120 σημαντικοί wine buyers, οι 75 από τους οποίους ήταν ενταγμένοι στο hosted buyer program της FOOD EXPO 2018, από αγορές-στόχους όπως η Αμερική, η Ρωσία, η Κίνα, η Αυστραλία, ο Καναδάς αλλά και πολλές άλλες χώρες που παραδοσιακά στηρίζουν και υποστηρίζουν έμπρακτα το ελληνικό κρασί. Οι συγκεκριμένοι αγοραστές μάλιστα κατά την διάρκεια της έκθεσης πραγματοποίησαν περίπου 2.500 b2b συναντήσεις με τους εκθέτες της OENOTELIA.
Σημειώνεται ότι από την παράλληλη διοργάνωση της FOOD EXPO με την OENOTELIA προέκυψαν σημαντικές συνέργειες, καθώς δίνει τη δυνατότητα στις οινοπαραγωγικές επιχειρήσεις να έρθουν σε επαφή με δεκάδες χιλιάδες Έλληνες επαγγελματίες, αλλά και εκατοντάδες σημαντικούς ξένους αγοραστές κρασιού.