Τα νέα των μελών μας

Destsetters: Ποιες ειδικότητες εμπλέκονται κατά τον σχεδιασμό ενός νέου ξενοδοχείου

 

undefined

 

Με τα ξενοδοχεία να έχουν μετατραπεί από κτήρια φιλοξενίας σε ολοκληρωμένους χώρους εμπειρίας, παρουσιάζεται η νέα λογική σχεδιασμού μιας νέας ξενοδοχειακής επένδυσης, αλλά και του δικτύου συνεργατών που θα πρέπει να εμπλακούν κατά τη διαδικασία προδιαγραφής και ανάπτυξης του νέου καταλύματος.

Η φράση, «θα χτίσω ξενοδοχείο» ακούγεται ολοένα και συχνότερα, ειδικότερα σε χώρες όπως η Ελλάδα, η Πορτογαλία και η Κύπρος, που, αν και έχουν ένα δυνατό τουριστικό προφίλ, η ξενοδοχειακή τους αγορά δεν έχει αναπτυχθεί ακόμη σε ένα ευρύ φάσμα. Πώς, όμως, καταλήγουμε στο χτίσιμο ενός νέου καταλύματος, και ποιες είναι οι ειδικότητες που εμπλέκονται, έτσι ώστε να έχουμε ένα ανταγωνιστικό κατάλυμα με υψηλή λειτουργικότητα και κερδοφορία;

Τι συνέβαινε στο παρελθόν κατά τη διαδικασία ανέγερσης ενός καταλύματος; 

Ξεκινώντας με μια σύντομη αναδρομή στο παρελθόν, όταν κάποιος αποφάσιζε να εισέλθει στην ξενοδοχειακή αγορά, έβρισκε το οικόπεδο και στη συνέχεια την κατασκευαστική ομάδα, από γνωστούς του εργολάβους μέχρι (σπανιότερα) οργανωμένες εταιρείες, οι οποίες θα αναλάμβαναν να κατασκευάσουν το κτήριο του καταλύματος. Στην πορεία, όμως, προχωρώντας με αργό βηματισμό κατά τη διαδικασία, άρχισε να αναδεικνύεται και η σημαντική συμβολή του Αρχιτέκτονα, ως ξεχωριστού επαγγελματία που θα είχε την ευθύνη του σχεδιασμού (και όχι απλά υπό τη σκοπιά του μηχανικού), και έτσι τα ξενοδοχεία άρχισαν να εφαρμόζουν ολοένα και περισσότερο το μοντέλο:

  • Μεσίτης για την εύρεση οικοπέδου
  • Αρχιτέκτονας – Μηχανικός για τον σχεδιασμό
  • Κατασκευαστική ομάδα για την υλοποίηση

Mέσω του μοντέλου αυτού, αναπτύχθηκε το σημαντικότερο μέρος του Ελληνικού Ξενοδοχειακού Προϊόντος, το οποίο συνέβαλε σημαντικά στην ανάδειξη του προορισμού σε παγκόσμιο επίπεδο. Με την ξενοδοχειακή αγορά να βρίσκεται στην μεγαλύτερη της ανάπτυξη και τον ανταγωνισμό να αυξάνεται σημαντικά, οι ανάγκες για την εμπλοκή ολοένα και περισσότερων εξειδικευμένων επαγγελματιών έχουν πλέον οδηγήσει σε μία νέα πραγματικότητα.

Ποια είναι τα νέα δεδομένα που πρέπει να ληφθούν υπόψιν για την ανάπτυξη ενός νέου ξενοδοχείου;

Φτάνοντας στην πραγματικότητα του σήμερα, όπου τα ξενοδοχεία δεν αποτελούν απλώς «κτήρια φιλοξενίας», αλλά ζωντανούς οργανισμούς που παρέχουν μια ολοκληρωμένη εμπειρία, με τα κανάλια πωλήσεων να γίνονται ολοένα και πιο πολύπλοκα και τον ανταγωνισμό να αυξάνει σημαντικά, η πρόθεση να «χτίσω ένα όμορφο κατάλυμα», όσο ειλικρινής και αυθόρμητη και αν είναι, δεν είναι πλέον αρκετή. Ωστόσο, για να εξηγήσουμε απλούστερα τις νέες ειδικότητες που εμπλέκονται, θα αναλύσουμε πρώτα τις νέες ανάγκες που πρέπει να λαμβάνονται υπ’ όψιν κατά τη διαδικασία ανάπτυξης ενός ξενοδοχείου:

  1. Πλέον ο ανταγωνισμός έχει αναπτυχθεί σημαντικά, συνεπώς και το “να χτίσεις ένα ακόμη ξενοδοχείο” δεν αρκεί για να πετύχει ο επιχειρηματίας μια ουσιώδη κερδοφορία. Ως εκ τούτου, κρίνεται απαραίτητη μια εκτενής έρευνα αγοράς σε σχέση με τις ευκαιρίες που προσφέρει μια γεωγραφική περιοχή, ώστε να μελετηθεί τι “λείπει” από την τοποθεσία και ποια είναι τα κοινά στόχευσης, έτσι ώστε να μπορεί με ασφάλεια να αποφασιστεί η κατεύθυνση που θα πάρει το κατάλυμα για να καλύψει αυτό το ουσιώδες κενό στην προσφορά.
  2. Ο τρόπος που θα σχεδιαστεί το κατάλυμα σε επίπεδο τύπων δωματίων και εγκαταστάσεων-παροχών επηρεάζει καθοριστικά την τελική τιμή πώλησης. Οπότε, πριν φτάσουμε να ζητήσουμε από τον Αρχιτέκτονα να σχεδιάσει, είναι σημαντικό να εντοπίσουμε τα ακριβή επιθυμητά χαρακτηριστικά που θα πρέπει να έχουν οι τύποι δωματίων αλλά και οι κοινόχρηστοι χώροι του καταλύματος, αλλά και να ορίσουμε το concept, έτσι ώστε να επιτύχουμε τη μέγιστη οικονομική δυναμική του καταλύματος που επιθυμούμε.
  3. Με τον τουρισμό να αποτελεί σημείο-αναφοράς της οικονομίας για προορισμούς όπως η Ελλάδα, τα χρηματοδοτικά προγράμματα παίζουν σημαντικό ρόλο, και όχι απλώς ενισχύουν την ανάπτυξη του έργου, αλλά καθορίζουν και σε μεγάλο βαθμό την κατεύθυνση που πρόκειται να λάβει. Άρα, είναι σημαντικό να υπάρχει σχετική καθοδήγηση έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η καλύτερη χρηματοδότηση, με τα πιο ευνοϊκά χαρακτηριστικά.
  4. Καθώς υπάρχουν πολλά και καλά σχεδιασμένα καταλύματα, αυξάνονται σημαντικά οι ανάγκες διαφοροποίησης, με την αισθητική και την υλικότητα που θα αποκτήσει το ξενοδοχείο να παίζει καθοριστικό ρόλο στην εμπορική του επιτυχία. Συνεπώς, εκτός από την Αρχιτεκτονική προσέγγιση, οι ανάγκες εσωτερικού σχεδιασμού (interior design) ενισχύονται σημαντικά και διαμορφώνουν την τελική εκτίμηση της επένδυσης.
  5. Τέλος, με τη βιωσιμότητα, την αειφορία και τη φιλικότητα των ξενοδοχείων προς τον Άνθρωπο και το Περιβάλλον να αποτελούν τις δυναμικότερες τάσεις, ο σχεδιασμός τοπίου αλλά και η καλύτερη μελέτη διαχείρισης ενέργειας γίνονται σημεία-κλειδιά τόσο για τη διαφοροποίηση, όσο και για την επιτυχία κάθε νέου καταλύματος.

undefined

Ποιες είναι οι ειδικότητες που εμπλέκονται στην ανάπτυξη ενός νέου ξενοδοχείου στο σήμερα;

Σε συνέχεια των νέων αναγκών που έχουν προκύψει για την ανάπτυξη νέων ξενοδοχείων, η νέα λίστα ειδικοτήτων διαμορφώνεται ως εξής:

  1. Hotel Concept Makers: Για την ολοκλήρωση της απαραίτητης έρευνας που θα οδηγήσει στον καθορισμό της συνολικής στρατηγικής (είδος ξενοδοχείου, στοχευόμενα κοινά κλπ) αλλά και των απαραίτητων χαρακτηριστικών και της τυπολογίας του.
  2. Σύμβουλοι Επενδύσεων: Για την επιμέλεια του φακέλου σε σχέση με τα Χρηματοδοτικά Προγράμματα όπως ΕΣΠΑ – Αναπτυξιακός.
  3. Αρχιτεκτονικό Γραφείο: Για τον συνολικό σχεδιασμό του καταλύματος και την έκδοση των σχετικών αδειών.
  4. Πολιτικός & Μηχανολόγος Μηχανικός: Για τη στατική και μηχανολογική μελέτη και την ασφαλή προδιαγραφή της κατασκευής.
  5. Interior Designer: Για τον εσωτερικό σχεδιασμό της λειτουργικότητας και τον καθορισμό της συνολικής αίσθησης.
  6. Landscape & Lighting Designers: Για τον σχεδιασμό του τοπίου και των εξωτερικών χώρων, αλλά και την Αρχιτεκτονική μελέτη Φωτισμού.
  7. Κατασκευαστική Εταιρεία: Για την υλοποίηση της κατασκευής και την τελική παράδοση του έργου.

Κλείνοντας:
Η ξενοδοχειακή αγορά αποτελεί πλέον έναν από τους σημαντικότερους κλάδους της οικονομίας. Για τον λόγο αυτό, κρίνεται επιτακτική η ανάγκη των νέων καταλυμάτων να έχουν προδιαγεγραμμένη στρατηγική από την αρχή της δημιουργίας τους, έτσι ώστε να μπορούν όλοι οι εμπλεκόμενοι συνεργάτες, από τους Αρχιτέκτονες μέχρι και τους Συμβούλους Ανάπτυξης, να συντονιστούν σε μια κοινή κατεύθυνση η οποία θα εξασφαλίσει την επιτυχία του νέου καταλύματος.

Τέλος, η ποικιλία και το πλήθος των εμπλεκόμενων συνεργατών δεν πρέπει να φοβίζει τους επενδυτές, αλλά αντίθετα να ενισχύει την αυτοπεποίθησή τους, καθώς η δημιουργία ενός νέου ξενοδοχείου είναι μια ομαδική δουλειά που απαιτεί εξειδίκευση, εμπειρία και πολυφωνία απόψεων, που με τη σωστή οργάνωση και διαχείριση, θα διαμορφώσουν ένα πραγματικά ξεχωριστό ξενοδοχείο.

ΕΙΣΤΕ ΝΕΟΣ ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ, ΞΕΝΟΔΟΧΟΣ Η ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΑΣ;

Γνωρίστε το Destsetters και δημιουργήστε ένα μοναδικό Ξενοδοχειακό Concept που θα βοηθήσει το κατάλυμά σας να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό.

Το Hotel Concept Development είναι η πιο αναβαθμισμένη υπηρεσία του Destsetters που στοχεύει στη δημιουργία μοναδικών ξενοδοχείων, με υψηλά περιθώρια κέρδους, σωστή λειτουργία, αλλά και με αναγνωρίσιμα χαρακτηριστικά που θα τα βοηθήσουν να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό.

Λαμβάνοντας υπ’ όψιν την τοποθεσία του οικοπέδου ή του κτηρίου, τις επιθυμίες των ιδιοκτητών, τον ανταγωνισμό αλλά και την σχετική ζήτηση, φροντίζουμε να προδιαγράψουμε τα χαρακτηριστικά και την στρατηγική της επένδυσης, έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένα ξεχωριστό κατάλυμα που απαντά στις ανάγκες των ταξιδιωτών, με πραγματικές προοπτικές κερδοφορίας.

Η ομάδα μας συνεργάζεται με νέους επενδυτές, ξενοδόχους, εταιρείες συμβούλων και με αρχιτεκτονικά γραφεία, που επιθυμούν να έχουν μια ολοκληρωμένη ξενοδοχειακή προδιαγραφή που θα προσφέρει όλη την απαραίτητη έρευνα και την ξενοδοχειακή τεχνογνωσία, προσδιορίζοντας τα εμπορικά χαρακτηριστικά του νέου καταλύματος αλλά και τον καθορισμό των στοιχείων της στρατηγικής του, που θα πρέπει να αντικατοπτριστούν στο σχεδιασμό και το concept του καταλύματος, έτσι ώστε να οδηγήσουν σε μια επιτυχημένη επένδυση.

Κλείσε ένα online ραντεβού με τους Destsetters

Facebook
Twitter
LinkedIn
Παρακαλώ περιμένετε…

Εγγραφή στο newsletter

Σε συμμόρφωση με τις προβλέψεις του νέου Γενικού Κανονισμού Προστασίας των Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα ΕΕ 679/2016 (GDPR), ο ΣΕΤΕ χρειάζεται τη συγκατάθεσή σας για να επικοινωνεί μαζί σας, προκειμένου να λαμβάνετε τα newsletters του. Οι επικοινωνίες αυτές πραγματοποιούνται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Για να δείτε την Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα του ΣΕΤΕ, παρακαλούμε πατήστε εδώ.

Μετάβαση στο περιεχόμενο