Τα νέα των μελών μας

Artion Conferences & Events: Διεθνής συμμετοχή με κορυφαίους ομιλητές στο 15ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics & το 1st Southeast European Congress on Supply Chain Management (1)

Mηδενικό αποτέλεσμα στην ανάπτυξη της αγοράς μεταφορών επιτεύχθηκε από την απελευθέρωση, που αφορά στα φορτηγά Δ.Χ., ελάχιστες είναι οι νέες εταιρίες μεταφορών, οι οποίες έχουν δημιουργηθεί αξιοποιώντας το νέο θεσμικό καθεστώς, ενώ παράλληλα η ύφεση έχει οδηγήσει πολλές επιχειρήσεις σε κατακόρυφη μείωση τζίρου, δρομολογίων, ακόμη και σε ακινησία φορτηγών οχημάτων.

Όπως επισήμανε κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου, στο πλαίσιο του 15ου Πανελληνίου Συνεδρίου Logistics, ο κ. Ιωάννης Σιαμάς, Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς, από την απελευθέρωση στον κλάδο των μεταφορών επηρεάστηκε μόνο η άυλη αξία των Δ.Χ. οχημάτων και μέχρι εκεί, καθώς η νέα νομοθεσία δεν έχει καμία πρόβλεψη για οργάνωση των εμπορευματικών μεταφορών, ούτε περιλαμβάνει στρατηγική για συνεργασίες-συνέργιες μεταξύ των μεταφορικών επιχειρήσεων.

Έτσι εκτιμάται πως δεν έχουν δημιουργηθεί παραπάνω από 50 μεταφορικές εταιρίες πανελλαδικά, με το νέο καθεστώς. Αντίθετα, κατά τον ίδιο, το δημόσιο εξαιτίας της συρρίκνωσης του μεταφορικού έργου χάνει έσοδα στο δημοσιονομικό σκέλος, καθώς λιγότερες μεταφορές σημαίνουν περιορισμένοι πρόσοδοι στα κρατικά ταμεία από τα διόδια (όπου εισπράττει το κράτος τα διόδια) και από τα καύσιμα, που χρησιμοποιούνται και ενσωματώνουν ιδιαίτερα υψηλούς φόρους.

Επιπλέον ο κ. Σιαμάς τόνισε πως η απελευθέρωση των μεταφορών δεν έχει ωφελήσει καθόλου την πτώση των τιμών προϊόντων στο ράφι των σούπερ-μάρκετ, καθώς επί της αξίας ενός προϊόντος μόλις το 28% αφορά στο κόστος μεταφοράς, ενώ την ίδια στιγμή το 56% έχει σχέση με το κόστος αποθήκευσης.

Το τελευταίο δεν μπορεί να υποχωρήσει εύκολα, καθώς οι τιμές του real-estate για τα σχετικά αποθηκευτικά συγκροτήματα δεν έχουν συρρικνωθεί σημαντικά μέχρι στιγμής. Μάλιστα ο κ. Σιαμάς προχωρώντας ένα βήμα παραπάνω είπε πως οι αιτίες της «αντίστασης» της μείωσης των τιμών στο ράφι θα πρέπει να αναζητηθούν στις εμπορικές-παροχής υπηρεσιών σχέσεις μεταξύ βιομηχανίας και λιανεμπορίου, αναφέροντας με έμφαση τα επιπλέον κόστη, που ενσωματώνονται στην τελική λιανική τιμή (για το ράφι, για την είσοδο-διείσδυση μίας εταιρίας στο σούπερ-μάρκετ και για προωθητικές ενέργειες).

Ο Πρόεδρος της Ένωσης πάντως προέβλεψε συγχωνεύσεις-εξαγορές στον κλάδο των μεταφορών και μάλιστα ενδεχομένως με «πρωταγωνιστές» ξένες επιχειρήσεις του κλάδου.

Από την πλευρά του ο Καθηγητής του ΑΠΘ και Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρίας Logistics Βορείου Ελλάδος, κ. Ελευθέριος Ιακώβου, υπογράμμισε πως στην περιοχή της Ν.Α. Ευρώπης διέρχονται 19 εκατ. Teus (εμπορευματοκιβώτια), ενώ πρόσθεσε πως χρειάζεται ένα κομμάτι αυτής της «πίτας» να το αξιοποιήσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Μάλιστα είπε πως καταγράφεται ασυνέπεια στον εκτελωνισμό στα ελληνικά λιμάνια και επομένως στην παράδοση φορτίων, διευκρινίζοντας πως «ευχής έργον» θα ήταν τα τελωνεία εντός λιμενικών εγκαταστάσεων στη χώρα μας να εργάζονται 7 ημέρες την εβδομάδα σε 24ωρη βάση.

Ο Δήμαρχος της Θεσσαλονίκης, κ. Γιάννης Μπουτάρης τόνισε πως η Θεσσαλονίκη έχει κακό σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο και αν δεν αλλάξουν ριζικά κάποια πράγματα το λιμάνι της θα γίνει μία μικρή γραφική μαρίνα. «Θα μας φάνε τα λιμάνια του Δυρραχίου και του Μπουργκάς» είπε χαρακτηριστικά υπογραμμίζοντας την ανάγκη να γίνει το λιμάνι της συμπρωτεύουσας hub κρουαζιέρας και κέντρο logistics. Επιπλέον τάχθηκε υπέρ της παραχώρησης γενικά δραστηριοτήτων σε ιδιώτες, εφόσον μπορούν να εκτελέσουν την όποια δραστηριότητα πιο φθηνά και αποτελεσματικά.

«Οι συνδυασμένες μεταφορές έχουν νόημα μόνο στον οδικό άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης και μετά στο εξωτερικό», επισήμανε ο Δρ. Σεραφείμ Κάπρος, Αναπληρωτής Καθηγητής του Πανεπιστημίου Αιγαίου και Μέλος της Μόνιμης Επιτροπής Logistics του ΥΜΕ. Ακόμη υπογράμμισε την ανεπάρκεια του Ν.3333 για τα εμπορευματικά κέντρα, καθώς δεν ενσωματώνει ένα master-plan σε εθνικό επίπεδο για το σχεδιασμό όλων αυτών των επενδυτικών πρωτοβουλιών, ενώ δεν έχουν εξακριβωθεί οι χρήσεις γης για εμπορευματικά κέντρα και αντίθετα έχουν δοθεί πρόχειρες λύσεις μέσα από μία οριακή νομιμότητα σε ορισμένες περιοχές της χώρας για εγκατάσταση Logistic-Centers.

Το 15ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics πραγματοποιήθηκε μαζί με το εναρκτήριο διεθνές 1st Southeast European Congress on Supply Chain Management στη Θεσσαλονίκη στις 11-12 Νοεμβρίου 2011.

Ρόλο-κλειδί για την επιτυχία των Συνεδρίων διαδραματίζουν οι διακεκριμένοι κεντρικοί ομιλητές τους, όπως είναι ο καθ. Dr. Eddy Van de Voorde (University of Antwerp, Belgium), που δραστηριοποιείται στους τομείς των Θαλάσσιων Μεταφορών, της Οικονομικής των Λιμένων και των Αερομεταφορών, η καθ. Dr. Lenny Koh (University of Sheffield Management School, UK), διευθύντριατου Centre for Energy, Environment and Sustainability του University of Sheffield, με σημαντική ερευνητική δραστηριότητα στους τομείς της βιώσιμης ανάπτυξης και της Διαχείριση Πράσινων Εφοδιαστικών Αλυσίδων.

Παράλληλα με τους διαπρέποντες κεντρικούς ομιλητές, την εμπειρία τους και την τεχνογνωσία τους στα Logistics θα καταθέσουν εκπρόσωποι: βιομηχανιών και εξειδικευμένων επιχειρήσεων, όπως: ΑΓΕΤ Ηρακλής/ εταιρία μέλος της LAFARGE, Fibran ΑΕ, Λουφάκης Χημικά ΑΒΕΕ, Business Logistics Services Ltd, ERG Storage Systems, FHL Kyriakidis SA, Logistics Way, Çukur & Yılmaz Law Office -Turkey, δημόσιων και παραγωγικών φορέων, όπως: Μόνιμη Επιτροπή Logistics του ΥΜΕ, Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας Α.Ε., European Chemical Transporters Association, Πανελλήνια Ένωση Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς κ.α., καθώς και ακαδημαϊκών φορέων, όπως: ΑΠΘ, ΕΜΠ, ΟΠΑ, ΠΑΜΑΚ, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος, ΑΤΕΙΘ, Business School University of Greenwich, Hamburg University of Technology, LUM Jean Monnet University, SEERC κ.α.).

Φορέας διοργάνωσης των δύο Συνεδρίων που πραγματοποιούνται στο ξενοδοχείο THE MET στη Θεσσαλονίκη είναι η Ελληνική Εταιρεία Logistics (EEL) Βορείου Ελλάδος που φιλοδοξεί να αναγάγει τις δύο εκδηλώσεις σε πλατφόρμα ανάδειξης και αντιμετώπισης των κρίσιμων προβλημάτων για τη διαχείριση των εφοδιαστικών δικτύων και των Logistics, ως μοχλών ανάπτυξης της χώρας και της ευρύτερης περιοχής της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Tα Συνέδρια τελούν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εξωτερικών, της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας Α.Ε., της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, του Δήμου Θεσσαλονίκης, του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε., του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσ/νίκης (ΕΒΕΘ), του Ελληνικού Ινστιτούτου Μεταφορών (ΙΜΕΤ), του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΒΒΕ), του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), του Συνδέσμου Εταιρειών Πληροφορικής Βορείου Ελλάδος (ΣΕΠΒΕ), του Ελληνοτουρκικού Επιμελητηρίου Βορείου Ελλάδος, του Ελληνοϊταλικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, της Πανελλήνιας Ένωσης Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς (ΠΕΕΔ).

Οι θεματικές ενότητες των Συνεδρίων με παρουσίαση τόσο από τους ακαδημαϊκούς, όσο και από τα στελέχη επιχειρήσεων είναι: Logistics Λιμένων και Δημόσια Πολιτική, Logistics Επικινδύνων Υλικών και Ασφάλεια, Καινοτομία, Τεχνολογίες Πληροφορικής και Logistics: Βέλτιστες Πρακτικές, Βιώσιμες Εφοδιαστικές Αλυσίδες, Ενέργεια και Logistics, και διάφορα άλλα ειδικά θέματα που αναδεικνύονται στη διαχείριση των σύγχρονων εφοδιαστικών αλυσίδων.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Παρακαλώ περιμένετε…

Εγγραφή στο newsletter

Σε συμμόρφωση με τις προβλέψεις του νέου Γενικού Κανονισμού Προστασίας των Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα ΕΕ 679/2016 (GDPR), ο ΣΕΤΕ χρειάζεται τη συγκατάθεσή σας για να επικοινωνεί μαζί σας, προκειμένου να λαμβάνετε τα newsletters του. Οι επικοινωνίες αυτές πραγματοποιούνται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Για να δείτε την Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα του ΣΕΤΕ, παρακαλούμε πατήστε εδώ.

Μετάβαση στο περιεχόμενο