Το αεροδρόμιο Heathrow του Λονδίνου και η Star Alliance κέρδισαν τη διάκριση για το Αεροδρόμιο της Χρονιάς στο πλαίσιο της απονομής των 41ων Παγκόσμιων Ετήσιων Βραβείων Επιτευγμάτων στον Τομέα των Αερομεταφορών (ATW) και βραβεύτηκαν από κοινού για τη συνεργασία τους για την υλοποίηση του Τερματικού Σταθμού 2 του Αεροδρομίου Heathrow. Το βραβείο παρέλαβαν χθες το βράδυ (25 Φεβρουαρίου) ο κ. Andy Garner, Διευθυντής Ανάπτυξης Αεροπορικών Εταιρειών, του Αεροδρομίου Heathrow του Λονδίνου, και ο κ. Mark Schwab, Διευθύνων Σύμβουλος της StarAlliance, στο ξενοδοχείο Omni Shoreham στην Ουάσιγκτον.
«Το Αεροδρόμιο Heathrow του Λονδίνου πραγματικά ξεχώρισε με τον εξαιρετικό σχεδιασμό του Τερματικού Σταθμού 2 και έδωσε ένα παράδειγμα για το τι μπορεί να επιτευχθεί όταν συνεργάζονται τα αεροδρόμια και οι αεροπορικές εταιρείες. Το Heathrow και η Star Alliance δημιούργησαν αυτές τις υπέροχες εγκαταστάσεις που αποτελούν κέρδος, κέρδος για τους επιβάτες τους από κάθε άποψη», δήλωσε η Karen Walker, αρχισυντάκτης των βραβείων ATW.
Το βραβείο των ATW είναι ένα από τα πρώτα που απονέμονται στον νέο Τερματικό Σταθμό 2, τον Τερματικό Σταθμό της Βασίλισσας που άνοιξε την 4η Ιουνίου 2014. Ο υπερσύγχρονος σταθμός που κατασκευάστηκε επί τούτου σχεδιάστηκε από κοινού από το Αεροδρόμιο Heathrow, την StarAlliance και τους αερομεταφορείς που αποτελούν τα μέλη της με στόχο να δημιουργηθεί ένας πραγματικά ολοκληρωμένος κόμβος σε ένα από τα σημαντικότερα διεθνή αεροδρόμια του κόσμου. Το κτήριο σχεδιάστηκε από τον Ισπανό αρχιτέκτονα LuisVidal με στόχο να είναι απλό και διαισθητικό, με φωτεινή και ευάερη ατμόσφαιρα. Η εν λόγω επένδυση που αγγίζει τα 2,5 δισεκατομμύρια λίρες Αγγλίας αποτελεί μέρος της γενικότερης αναβάθμισης του Αεροδρομίου Heathrow, που έχει κοστίσει συνολικά 11 δισεκατομμύρια λίρες Αγγλίας τα τελευταία πέντε χρόνια.
Ο κ. Mark Schwab σχολίασε: «Πέρυσι τον Ιούνιο σήμανε μια νέα εποχή για τους πελάτες μας, τις αεροπορικές εταιρείες που είναι μέλη της συμμαχίας μας και τους υπαλλήλους του αεροδρομίου Heathrow του Λονδίνου. Τα σχόλια που λαμβάνουμε μέχρι στιγμής επιβεβαιώνουν ότι προσφέρουμε στους πελάτες μας μια ανώτερη ταξιδιωτική εμπειρία, δημιουργούμε νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες για τις αεροπορικές εταιρείες μας και παρέχουμε ένα βελτιωμένο εργασιακό περιβάλλον για τους υπαλλήλους. Είναι υπέροχο που βλέπουμε την αποκορύφωση των κοινών μας προσπαθειών λαμβάνοντας τη διάκριση για το Αεροδρόμιο της Χρονιάς των εγνωσμένου κύρους Παγκόσμιων Ετήσιων Βραβείων Αερομεταφορών, ενώ μάλιστα είναι η πρώτη φορά που αυτό το βραβείο δίνεται από κοινού σε ένα αεροδρόμιο και μία συμμαχία αεροπορικών εταιρειών».
Ο κ. Andy Garner, σχολίασε: «Είμαστε πολύ ευτυχείς που κερδίσαμε αυτό το πολυπόθητο βραβείο. Πρόκειται για μια πολύ σημαντική διάκριση στον τομέα των αερομεταφορών και η επιτυχία μας αποτελεί αποτέλεσμα της στενής συνεργασίας μας με περισσότερους από 180 οργανισμούς, και κυρίως με την StarAlliance, ώστε να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε ένα τόσο περίπλοκο έργο. Οι επιβάτες μας είναι ικανοποιημένοι με το αποτέλεσμα, η βαθμολογία μας σύμφωνα με τα κριτήρια της ASQ δείχνει ότι αν ο Τερματικός Σταθμός 2 ήταν μεμονωμένο αεροδρόμιο θα είχαμε την καλύτερη βαθμολογία για την εξυπηρέτηση πελατών στην Ευρώπη. Είμαστε πολύ περήφανοι για όσα έχουμε επιτύχει και αυτό το βραβείο αποτελεί ένα βήμα ακόμα για την εκπλήρωση της φιλοδοξίας μας να γίνουμε ένα από τα καλύτερα αεροδρόμια στον κόσμο».
Το γεγονός ότι μπορούν να δραστηριοποιούνται σε έναν μόνο τερματικό σταθμό στο αεροδρόμιο Heathrow διασφαλίζει ότι οι αερομεταφορείς μέλη της Star Alliance μπορούν να προσφέρουν στους πάνω από 12 εκατομμύρια επιβάτες που χρησιμοποιούν το αεροδρόμιο ετησίως μία πολύ βελτιωμένη ταξιδιωτική εμπειρία, με συντομότερο χρόνο σύνδεσης μεταξύ των πτήσεων. Σε όλο τον τερματικό σταθμό χρησιμοποιείται η πιο σύγχρονη τεχνολογία έτσι ώστε οι επιβάτες να έχουν τον έλεγχο του ταξιδιού τους. Ο χώρος του check-in έχει σχεδιαστεί ειδικά ώστε οι διαδικασίες να είναι γρήγορες και αποτελεσματικές. Οι αεροπορικές εταιρείες ομαδοποιούνται ανά ζώνες, ενώ μια σειρά από 81 αυτόματα μηχανήματα κοινής χρήσης μπορούν να χρησιμοποιηθούν από οποιονδήποτε πελάτη ώστε να κάνει checkin και/ή να εκτυπώσει την ετικέτα της αποσκευής του πριν την παραδώσει στον εκπρόσωπο της αεροπορικής εταιρείας. Επιπλέον για την εξυπηρέτηση των επιβατών της πρώτης θέσης, της Business Class και των Χρυσών Επιβατών της Star Alliance διατίθενται οι παραδοσιακοί χώροι ελέγχου εισιτηρίων με πλήρη εξυπηρέτηση. Αυτοί οι επιβάτες έχουν επιπλέον την επιλογή του «χρυσού διαδρόμου» (Gold Track) ώστε να περνούν γρήγορα από τους ελέγχους ασφαλείας.
Σε οκτώ από τις δώδεκα πύλες του Παραρτήματος T2B είναι δυνατή η άμεση επιβίβαση, δηλαδή οι επιβάτες απλώς περνούν από τη μηχανική μπάρα ώστε να επιβιβαστούν στην πτήση τους.
Προς το παρόν διατίθενται τρία σαλόνια αεροπορικών εταιρειών για τους προνομιακούς επιβάτες, συμπεριλαμβανομένων των Χρυσών Επιβατών της Star Alliance. Τα σαλόνια αυτά βρίσκονται στο κύριο κτήριο του τερματικού σταθμού και στο παράρτημα, έτσι ώστε οι επιβάτες να μπορούν να χαλαρώνουν σε κάποιο σαλόνι κοντά στην πύλη τους. Εντός των επόμενων μηνών πρόκειται να ανοίξει και τέταρτο σαλόνι.
Ο τερματικός σταθμός φιλοξενεί επίσης κάποια από τα καλύτερα βρετανικά καταστήματα όπως το JohnLewis, το CathKidston και το Mulberry.
Οι αεροπορικές εταιρείες μέλη της Star Alliance που είναι παρούσες στο Heathrow είναι οι εξής: Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air India*, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Brussels Airlines, Croatia Airlines, EGYPTAIR, Ethiopian Airlines, EVA Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Portugal, Turkish Airlines, THAI, και United.
Συνολικά παρέχουν πάνω από 121 πτήσεις ημερησίως, προς 47 προορισμούς σε 26 χώρες. Κάθε μία από αυτές τις πτήσεις αποτελεί πύλη για ολόκληρο το δίκτυο της συμμαχίας που περιλαμβάνει 18.500 πτήσεις ημερησίως, προς 1.321 αεροδρόμια, σε 193 χώρες.
* προς το παρόν εξυπηρετείται από τον T4.