– Το 2021, είναι μια υβριδική χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό. Μέσα σ’ αυτό το πρωτόγνωρο περιβάλλον, ο τουριστικός τομέας δέχθηκε -και συνεχίζει να δέχεται- ισχυρούς κλυδωνισμούς.
– Η πανδημία του κορωνοϊού, συνεχίζει να έχει τεράστια επίδραση στην οικονομική και κοινωνική δραστηριότητα της Ελλάδας, όπως και στις υπόλοιπες οικονομίες σε παγκόσμιο επίπεδο.
– Στις 15 Μαΐου, άνοιξε επίσημα ο τουρισμός. Η επανεκκίνηση, όμως, δεν είναι μια αυτόματη διαδικασία. Χρειάζεται χρόνος για να ενεργοποιηθεί ολόκληρη η αλυσίδα.
– Ελπίζουμε ότι θα έχουν βελτιωθεί οι συνθήκες και ως προς την πορεία των εμβολιασμών και ως προς τα νούμερα της πανδημίας, ούτως ώστε πια στο δεύτερο εξάμηνο, από τον Ιούλιο και μετά, να αρχίσουμε να βλέπουμε υψηλότερες τουριστικές ροές.
– Σημαντική θα είναι και η συμβολή του Digital Green Certificate, καθώς μαζί με την πρόοδο των εμβολιασμών και το χτίσιμο τείχους ανοσίας, θα δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για μια ομαλή τουριστική πορεία το 2021.
– Διαφαίνεται μεγάλη όρεξη του ανθρώπου να ταξιδέψει, να ξοδέψει, αλλά δεν θα ισχύουν τα προ πανδημίας δεδομένα με προγραμματισμό και έγκαιρες κρατήσεις.
– Αυτό θα έχει επίδραση και στην επέκταση της τουριστικής σεζόν, καθώς έχουμε σύμμαχο τον καλό καιρό και την πληθώρα δραστηριοτήτων σε εξωτερικούς χώρους που προσφέρονται στην ελληνική επικράτεια.
– Ο ΣΕΤΕ, πριν την πανδημία μιλούσε για αλλαγή κατεύθυνσης και αλλαγή μοντέλου στον τουρισμό, καθώς κάποιοι προορισμοί είχαν φτάσει ήδη σε οριακό σημείο. Ειδικότερα, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου κ. Γιάννης Ρέτσος, είχε τονίσει αρκετές φορές ότι προκειμένου να επιτευχθεί βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη απαιτείται αλλαγή νοοτροπιών και στερεοτύπων, από το πολιτικό σύστημα και τους επιχειρηματίες μέχρι τις τοπικές κοινωνίες και ότι η βιωσιμότητα του τουρισμού συνδέεται με την ποιότητα.
– Οι βασικοί αυτοί στόχοι δεν έχουν αλλάξει. Ο τουρισμός μετά την πανδημία θα αποκτήσει και πάλι μαζικά χαρακτηριστικά και θα πρέπει να εστιασθούν οι προσπάθειες στη διαχείριση των προορισμών, για να αποφευχθούν περιβαλλοντικές και κοινωνικές επιπτώσεις.
– Για τον λόγο αυτό είναι εξαιρετικά σημαντική και πιο επίκαιρη από ποτέ η συμβολή του διεθνούς Προγράμματος Γαλάζια Σημαία, της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας της Φύσης. Αποτελεί ένα σύμβολο ποιότητας των ελληνικών θαλασσών- ακτών και μαρίνων.
-Το μοντέλο «Ήλιος – Θάλασσα» είναι ο πυρήνας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, αλλά δεν είναι επαρκές και ολοκληρωμένο αν δεν συνδυάζεται με καθαρές και οργανωμένες παραλίες, αίσθημα ασφάλειας, προστασία του φυσικού πλούτου και περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση.
– Ειδικά τη φετινή χρονιά τα νέα δεδομένα που έχει θέσει η πανδημία και η προσαρμογή στην εφαρμογή αυστηρών πρωτοκόλλων, προσφέρουν ένα επιπλέον αίσθημα ασφάλειας και σωστής προετοιμασίας στους ταξιδιώτες και τους επισκέπτες που θέλουν απολαύσουν τις ελληνικές θάλασσες.
– Ο ανταγωνισμός τη φετινή χρονιά θα είναι σκληρός και θα πρέπει να διεκδικήσουμε ένα μέρος από την ήδη μειωμένη πίτα. Η πανδημία άλλαξε τις προτεραιότητες και τα θέλω των επισκεπτών, καταγράφοντας σημαντική στροφή στη βιώσιμη διαχείριση προορισμών και περιοχών.
– Είναι η κατάλληλη στιγμή να εκμεταλλευτούμε τη συγκυρία και να αναδείξουμε τα πλεονεκτήματα που διαθέτουμε, ένα εκ των οποίων είναι και οι γαλάζιες σημαίες.
– Εύχομαι να συνεχίσουμε την ανοδική μας πορεία και τη θετική αναγνώριση σε αυτό το πεδίο, που αποτελεί βασικό στοιχείο του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.