Τα νέα των μελών μας

ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ Α.Ε: Δυναμικές επιδόσεις στον τομέα της κρουαζιέρας – Posidonia Sea Tourism Forum

undefined

undefined

 

Τα 40 δισ. ευρώ αναμένεται να αγγίξει η ετήσια συμβολή της κρουαζιέρας στην ευρωπαϊκή οικονομία και η Ανατολική Μεσόγειος προετοιμάζεται να αυξήσει το μερίδιο που της αναλογεί. Σύμφωνα με τους εκπροσώπους της βιομηχανίας που θα συμμετάσχουν στο επικείμενο PosidoniaSeaTourismForum, το οποίο έχει προγραμματιστεί για τις 26-27 Μαΐου στην Αθήνα, το 2015 φέρνει τα πρώτα θετικά μηνύματα για την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, μετά την επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης που ακολούθησε την «Αραβική Άνοιξη». Ήδη καταγράφεται αύξηση της προσφερόμενης χωρητικότητας για το 2015 με την εισαγωγή νέων και μεγαλύτερων πλοίων.

Ηγετικά στελέχη των μεγαλύτερων και πλέον αναγνωρισμένων εταιρειών κρουαζιέρας παγκοσμίως θα δώσουν το «παρών» στο PosidoniaSeaTourismForum για να θέσουν επί τάπητος τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος στην Ανατολική Μεσόγειο, να προτείνουν λύσεις σε χρόνια προβλήματα και να επιχειρήσουν να μετατρέψουν τις τάσεις σε ευκαιρίες για τους βασικούς παράγοντες της βιομηχανίας και τα λιμάνια-προορισμούς της περιοχής.

Ανάμεσα στους ομιλητές συμπεριλαμβάνονται στελέχη εταιρειών όπως η Azamara Club Cruises, Celestyal Cruises (πρώην Louis Cruises), Crystal Cruises, MSC Cruises, Royal Caribbean Cruises και άλλων, τα οποία θα προσέλθουν στην ελληνική πρωτεύουσα για αυτή τη διήμερη εκδήλωση με σκοπό να συναντήσουν κυβερνητικά στελέχη, εκπροσώπους κρατικών και αυτοδιοικητικών φορέων και παράγοντες της βιομηχανίας θαλασσίου τουρισμού της Ανατ. Μεσογείου.

undefined

Όπως σχολίασε ο αντιπρόσωπος της Royal Caribbean Cruises κ. Ανδρέας Στυλιανόπουλος, Πρόεδρος και CEO της NavigatorTravel: «Είμαι σίγουρος ότι η Ανατολική Μεσόγειος θα συνεχίσει να ανακάμπτει ως περιοχή κρουαζιέρας, παρά το γεγονός ότι κάποιοι από τους σημαντικούς προορισμούς της εξακολουθούν να βρίσκονται εκτός παιχνιδιού. Ένας σημαντικός παράγοντας για την ανανέωση της ζήτησης για κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο είναι ότι η Ελλάδα, ως τουριστικός προορισμός, έχει πρόσφατα γίνει πολύ της μόδας παγκοσμίως. Η αειφορία της τουριστικής ανάπτυξης βασίζεται σε διορατικές στρατηγικές που πηγάζουν από ένα σαφές όραμα, σε διαρκή μέριμνα για την ποιότητα του προϊόντος και σε πολιτική σταθερότητα που εγγυάται μια συνεπή συνέχεια στις εφαρμοζόμενες πολιτικές».

Στο ίδιο πνεύμα αισιοδοξίας κινήθηκαν και οι δηλώσεις του κ. Marco Digioia, Διευθυντή Κρατικών Υποθέσεων της CLIA Europe: «Προγραμματίζουμε συναντήσεις με Έλληνες ανώτερους κρατικούς αξιωματούχους για να συζητήσουμε τις προοπτικές της κρουαζιέρας στην Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο εν όψει της προβλεπόμενης ενίσχυσης του ρυθμού ανάπτυξης στην περιοχή το 2016. Επίσης, θα εξετάσουμε τρόπους υπέρβασης των ανασχετικών παραγόντων που επηρεάζουν την περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα, τόσο για προσεγγίσεις τράνζιτ όσο και για homeporting».

Με την ευκαιρία του PosidoniaSeaTourismForum, η CLIA Europe θα διεξάγει την εξαμηνιαία Συνεδρίαση της Εκτελεστικής της Επιτροπής της στην Αθήνα, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να αναδείξει τη σπουδαιότητα της περιοχής για τη βιομηχανία της κρουαζιέρας.

Σύμφωνα με τον κ. Θεόδωρο Βώκο, Εκτελεστικό Διευθυντή των Εκθέσεων Ποσειδώνια – που είναι οι διοργανωτές της εκδήλωσης – η Ελλάδα συνεχίζει να έχει σημαντική παρουσία κρουαζιερόπλοιων, με τον αριθμό των επιβατο-επισκέψεων να αγγίζει συνολικά τα 5 εκατομμύρια το 2014. «Αρκετά ελληνικά λιμάνια κρουαζιέρας συγκαταλέγονται ανάμεσα στα δημοφιλέστερα της Ευρώπης σε απόλυτο αριθμό επισκέψεων επιβατών. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την εμφάνιση νέων λιμανιών υποδοχής κρουαζιερόπλοιων στην περιοχή, θα συνεχίσει να προσφέρει στις εταιρείες κρουαζιέρας σημαντικές δυνατότητες για συναρπαστικές και προσοδοφόρες επιλογές τουριστικών προορισμών».

undefined

Με την ανάπτυξη νέων δυνητικών λιμένων αφετηρίας (homeports) και λιμένων προσέγγισης στην περιοχή, διευκολύνεται η αύξηση της προσφερόμενης χωρητικότητας που αναμένεται το 2015, χάρη στα νέα πλοία που θα τεθούν σε κυκλοφορία από τις TUI Cruises, Costa Cruises και P&O Cruises, καθώς και στην έλευση στην Μεσόγειο ενός αριθμού υπερμεγέθων πλοίων όπως τα Anthem of the Seas, Allure of the Seas και Norwegian Epic. Οι θετικές εξελίξεις αναμένεται να συνεχιστούν το 2016 και 2017, με νέα πλοία να προστίθενται από τις εταιρείες κρουαζιέρας AIDA και MSCCruises, τα οποία προγραμματίζεται να ενταχθούν στον ευρωπαϊκό στόλο.

Η αύξηση του αριθμού των πλοίων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή συνεπάγεται αυτομάτως και αύξηση της πελατείας για τους προμηθευτές του κλάδου αυτού, περιλαμβανομένων των παραγωγών τροφίμων και ποτών. Σε αυτό το πλαίσιο, εξαγωγείς ποιοτικών προϊόντων τροφοδοσίας, επιχειρήσεις επεξεργασίας τροφίμων, οινοποιεία και παραγωγοί γαστρονομικών προϊόντων της περιοχής θα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν στο European F&B Cruise Ship Supply Industry Workshop μαζί με διάφορους αντιπροσώπους και εκθέτες. Εκεί θα έρθουν σε επαφή με σημαντικούς εκπροσώπους του διεθνούς τομέα Προμηθειών και Τροφοδοσίας Κρουαζιερόπλοιων και θα ενημερωθούν υπεύθυνα για τον τρόπο λειτουργίας της εξειδικευμένης αυτής δραστηριότητας.

Επιπλέον, ο εκθεσιακός χώρος του Posidonia Sea Tourism Forum αποτελεί ιδανική πλατφόρμα για λιμενικές και περιφερειακές αρχές, εμπορικά επιμελητήρια, πάροχους τουριστικών υπηρεσιών και εταιρείες εκμετάλλευσης μαρίνων να παρουσιάσουν τους προορισμούς και τις υπηρεσίες τους απ’ ευθείας σε στελέχη της διεθνούς κρουαζιέρας και γιώτινγκ.

Ένα ακόμα σημαντικό θέμα συζήτησης στο Συνέδριο θα είναι το μέλλον του yachting στην Ελλάδα και η δυναμική του, σε συνάρτηση με ζητήματα που αφορούν την ανάπτυξη και την εκμετάλλευση μαρινών. Το φετινό Συνέδριο θα ασχοληθεί με τους παράγοντες που λειτουργούν ως εμπόδια στην περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου αυτού στην Ελλάδα, καθώς και με την αρνητική εικόνα του και τους τρόπους αντιστροφής της εικόνας αυτής. Ιδιαίτερης σπουδαιότητας θα είναι η συζήτηση για το ρυθμιστικό περιβάλλον του yachting στη Μεσόγειο, στη διάρκεια της οποίας θα εξεταστούν οι δυνατότητες θέσπισης ενός κοινού στρατηγικού επιχειρησιακού πλαισίου.

«Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από την μέχρι στιγμής συμμετοχή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας και yachting στο PosidoniaSeaTourismForum. Οι σύνεδροι της τρίτης αυτής διοργάνωσης θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν, επί δύο ημέρες, παραγωγικές και διορατικές συζητήσεις οι οποίες ευελπιστούμε ότι θα οδηγήσουν σε ευκαιρίες δικτύωσης, σε συνέργειες και σε ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών και ιδεών που θα συμβάλλουν στην περαιτέρω ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού στην Ανατολική Μεσόγειο», πρόσθεσε ο κ. Βώκος.

Το 3ο Posidonia Sea Tourism Forum διοργανώνεται υπό την αιγίδα του ελληνικού Υπουργείου Τουρισμού, του ελληνικού Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας, του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, της Ένωσης Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας (MEDCRUISE), της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας (ΕΛΙΜΕ), της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, της Ένωσης Μαρίνων Ελλάδας, της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας και του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (HATTA).

Χρυσός χορηγός είναι ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, Αργυρός χορηγός είναι η AirFrance-ΚLΜ-Delta και Χάλκινος χορηγός είναι η CelestyalCruises.

Αγορά τροφοδοσίας κρουαζιερόπλοιων: facts & figures

Έχει υπολογιστεί ότι ένα κρουαζιερόπλοιο μεσαίου μεγέθους 2.000 επιβατών –που είναι κοντά στον μέσο όρο χωρητικότητας των κρουαζιεροπλοίων που σήμερα δραστηριοποιούνται στην Μεσόγειο– καταναλώνει σε μια εβδομαδιαία κρουαζιέρα περίπου 12 τόνους κηπευτικά, 7 τόνους πατάτες, 9 τόνους φρέσκα φρούτα και 114.000 φρέσκα αυγά. Η τάση όμως για το μέλλον είναι ότι η χωρητικότητα ανά πλοίο θα μεγαλώσει πολύ και στην Μεσόγειο. Για ένα κάπως μεγαλύτερου μεγέθους πλοίο 2.600 επιβατών, που θα αντιπροσωπεύει σχετικά σύντομα τον νέο μέσο όρο, έχει δημοσιευτεί ενδεικτικά ότι η ημερήσια κατανάλωση θα περιλαμβάνει 91 κιλά αλάτι, 435 κιλά μπανάνες, 146 κιλά καρότα, 386 κιλά θαλασσινά, 608 κιλά πουλερικά, 47 κιλά καπνιστό σολωμό, 531 κιλά πατάτες, 413 κιλά παγωτό, 177 κιλά μπέικον, 726 κιλά βοδινό κρέας, 139 κιλά μοσχαρίσιο κρέας, 250 κιλά βούτυρα/μαργαρίνες και 3.900 αρτοσκευάσματα τύπου «μάφιν». Επίσης ενδεικτικά, σε ένα κρουαζιερόπλοιο τέτοιου μεγέθους σερβίρονται περίπου 16.000 γεύματα ημερησίως. Οι αριθμοί αυτοί είναι εντυπωσιακοί και αποκαλύπτουν το μέγεθος της αγοράς τροφοδοσίας κρουαζιερόπλοιων.

F&B Workshop: Τι θα συζητηθεί

  1. Πώς λειτουργεί ο κλάδος τροφοδοσίας κρουαζιεροπλοίων;
  • Πώς διεκπεραιώνουν τις παραγγελίες τους σε τρόφιμα οι εταιρείες κρουαζιέρας και τι καθορίζει τις συνεργασίες τους στον τομέα αυτό;
  • Ποιες χώρες κυριαρχούν στον κλάδο προμηθειών τροφίμων κρουαζιερoπλοίων στην Ευρώπη;
  • Πώς είναι αναπτυγμένα τα logistics εφοδιασμού κρουαζιερπλοίων στην Μεσόγειο;
  • Ποια είναι τα σημαντικότερα σημεία εφοδιασμού στην Μεσόγειο;
  • Τι απαιτείται για να γίνει ένας παραγωγός ή μια εξαγωγική εταιρεία συνεργάτης στην αλυσίδα τροφοδοσίας κρουαζιεροπλοίων;
  • Πόσο εξειδικευμένος είναι ο κλάδος προμηθειών κρουαζιεροπλοίων; Υπάρχει διαφορά μεταξύ προδιαγραφών για προϊόντα τροφοδοσίας κρουαζιεροπλοίων και αυτών που ισχύουν στις εξαγωγές της Ευρωπαϊκής Ένωσης;
  • Οι εταιρείες κρουαζιέρας συνάπτουν σχέσεις με εταιρείες προμηθειών που καλύπτουν μεγάλη γκάμα προϊόντων ή προτιμούν να συναλλάσσονται με εξειδικευμένους χονδρέμπορους ή μεσάζοντες κατά περίπτωση;
  • Παίζουν κάποιο ρόλο τα δρομολόγια στην επιλογή προμηθευτών και πόσο επηρεάζονται τα logistics από την μετακίνηση πλοίων από περιοχή σε περιοχή σε σχέση με την επιλογή τοπικών προμηθευτών σε είδη όπως π.χ. τα φρέσκα;
  • Ποιές είναι οι κυριότερες πηγές προϊόντων τροφοδοσίας ανά είδος/τύπο στην Ευρώπη και σε τι ποσοστό επιλέγονται προϊόντα της Μεσογείου;
  • Σε ποιον βαθμό ευνοεί το homeporting τους τοπικούς παραγωγούς και προμηθευτές της χώρας υποδοχής;
  • Υπάρχει ζήτηση -έστω και εποχιακή- για υψηλής ποιότητας τοπικά γαστρονομικά προϊόντα που σχετίζονται με τους προορισμούς των κρουαζιερών; Αν ναι, πως μπορεί ένας παραγωγός να προσελκύσει το ενδιαφέρον των εταιρειών κρουαζιέρας; Υπάρχουν μεγάλοι προμηθευτές-συνεργάτες των εταιρειών αυτών που ασχολούνται με αυτόν τον εξειδικευμένο τομέα ή πρέπει κανείς να κινηθεί με άλλο τρόπο και ποιός είναι αυτός;
  1. Νομικά και διαδικαστικά θέματα τροφοδοσίας κρουαζιερόπλοιων.
  • Από θεσμικής άποψης διαφέρει καθόλου η διαδικασία τροφοδοσίας κρουαζιεροπλοίων από τα συνήθη που ισχύουν με τις άλλες εξαγωγές προϊόντων;
  • Πόσο επηρεάζει το θεσμικό πλαίσιο μιας χώρας –και ο τρόπος που εφαρμόζεται σε διαδικασίες και γραφειοκρατία– την εξέλιξη της στον τομέα τροφοδοσίας κρουαζιεροπλοίων (ως πηγής και ως σημείου παραλαβής);
  • Τι ισχύει στις χώρες που κυριαρχούν στον τομέα αυτό στην Μεσόγειο –π.χ. Ιταλία και Ισπανία– και γιατί π.χ. η Ελλάδα και η Τουρκία δεν έχουν καταφέρει να εξελιχθούν στον τομέα αυτό παρ’ όλη την κίνηση κρουαζιεροπλοίων που προσελκύουν και αφετηριακά;
  • Σε τι διαφέρει διαδικαστικά η τροφοδοσία σε homeport με αυτή που γίνεται σε λιμένα τράνζιτ;
  • Στην περίπτωση που ένας παραγωγός ή προμηθευτής συνάψει σχέση συνεργασίας για την τροφοδοσία κρουαζιεροπλοίων, είτε απ’ ευθείας με την οργάνωση της εταιρείας ή με κάποιο μεσάζοντα χονδρέμπορο, ποιά είναι τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει στην πράξη;

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Παρακαλώ περιμένετε…

Εγγραφή στο newsletter

Σε συμμόρφωση με τις προβλέψεις του νέου Γενικού Κανονισμού Προστασίας των Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα ΕΕ 679/2016 (GDPR), ο ΣΕΤΕ χρειάζεται τη συγκατάθεσή σας για να επικοινωνεί μαζί σας, προκειμένου να λαμβάνετε τα newsletters του. Οι επικοινωνίες αυτές πραγματοποιούνται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Για να δείτε την Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα του ΣΕΤΕ, παρακαλούμε πατήστε εδώ.

Μετάβαση στο περιεχόμενο