Συνέδρια

SETE Conference 2022: Reimagining success: #someTHRIVEdifferent

Στη φετινή του διοργάνωση, το μεγαλύτερο Συνέδριο του τομέα ανέδειξε τον ρόλο του ελληνικού τουρισμού ως ενεργού και ουσιαστικού συντελεστή για τη βιώσιμη ανάπτυξη της Ελλάδας

Το στοίχημα της μετάβασης της Ελλάδας στη βιώσιμη ανάπτυξη με αρωγό και βασικό συντελεστή τη μοναδικότητα του εγχώριου τουριστικού προϊόντος πραγματεύτηκε ο ΣΕΤΕ στο φετινό του Συνέδριο, με τίτλο «Reimaginingsuccess» και κεντρικό μήνυμα το #someTHRIVEdifferent. Αξιοποιώντας κατευθύνσεις και εμπειρία από διεθνείς και εγχώριες βέλτιστες πρακτικές,  ομιλητές από τον χώρο της πολιτικής, της οικονομίας, του ευρύτερου τουριστικού τομέα, του πολιτισμού και των εφαρμοσμένων τεχνών παρουσίασαν το πλαίσιο του στρατηγικού προσανατολισμού για την επόμενη μέρα του Ελληνικού Τουρισμού, ως μοχλού επιτάχυνσης της ανταγωνιστικότητας της χώρας.  

Οι εργασίες του Συνεδρίου ξεκίνησαν με τους χαιρετισμούς του Πρόεδρου του ΣΕΤΕ, κ. Γιάννη Ρέτσου και του Υπουργού Τουρισμού, κ. Βασίλη Κικίλια.

Ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ επισήμανε μεταξύ άλλων τα εξής: «Ο ελληνικός τουρισμός ξέρει να κερδίζει. Μέσα σε ένα περιβάλλον πρωτόγνωρων δυσκολιών κατάφερε το 2022 να δώσει μια ισχυρή στήριξη στην ελληνική οικονομία. Αποδείξαμε λοιπόν σε ακόμα μια κρίσιμη περίοδο, ότι ο ελληνικός τουρισμός μπορεί να είναι ένας αξιόπιστος εγγυητής σταθερότητας, ανάπτυξης και κοινωνικής συνοχής για όλους. Μπορεί να σχεδιάζει το μέλλον αλλά να αντιμετωπίζει κάθε δυσκολία στο παρόν. Το συνέδριο όμως είναι αφιερωμένο στην επόμενη ημέρα. Επικεντρωνόμαστε λοιπόν στο πως ο ελληνικός τουρισμός θα μπορέσει να συνεισφέρει αποφασιστικά στη μετάβαση της Ελλάδας στην αειφόρο ανάπτυξη. Τα επόμενα χρόνια, θα κληθούμε όλοι μας, να προσαρμοστούμε στις σύγχρονες ανάγκες και στις νέες προτεραιότητες. Κυβέρνηση, τοπική αυτοδιοίκηση, επιχειρηματίες, εργαζόμενοι, θα είμαστε κρίκοι στην ίδια αλυσίδα μεγάλων αλλαγών. Πιστεύουμε ακράδαντα, ότι μπροστά μας έχουμε τη μεγάλη ευκαιρία για μια μακροχρόνια, σταθερή πορεία ανόδου του ελληνικού τουρισμού. Πάντα όμως, με το μυαλό σε ένα βιώσιμο μοντέλο ανάπτυξης που θα σέβεται το περιβάλλον, τους προορισμούς, τους ανθρώπους».

Ο Υπουργός Τουρισμού ανέφερε μεταξύ άλλων ότι ο ΕΟΤ, ο ΣΕΤΕ, η ΜarketingGreece και το ΙΝΣΕΤΕ έχουν κάνει πράξη τη συνεργασία μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Ιδιαίτερα στάθηκε στη συνεργασία που αναπτύχθηκε τα τελευταία χρόνια με το Υπουργείο Τουρισμού στηρίζοντας ουσιαστικά την προσπάθεια για την ολική επαναφορά του ελληνικού τουρισμού, μετά την πανδημία. Παράλληλα, τόνισε ότι «ο ΣΕΤΕ παρουσίασε μία ολοκληρωμένη πρόταση για την τουριστική ανάπτυξη της χώρας τα επόμενα χρόνια. Σε αυτή τη φάση γίνεται μία προτεραιοποίηση των έργων που μπορούν να ξεκινήσουν έτσι ώστε οι προορισμοί μας να αναβαθμίσουν τις υποδομές τους».

Στο πρώτο πάνελ συζήτησης με τίτλο  «Προκλήσεις και Προοπτικές Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού» συμμετείχαν οι κ.κ. Άκης Σκέρτσος, Υπουργός Επικρατείας και αρμόδιος για τον συντονισμό του κυβερνητικού έργου, Κυριάκος Πιερρακάκης, Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Κώστας Α. Καραμανλής, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, σε μια ζωντανή συζήτηση με τον Πρόεδρο του ΣΕΤΕ, κ. Γιάννη Ρέτσο.  

Ο Υπουργός Επικρατείας αρμόδιος για τον συντονισμό του κυβερνητικού έργου, Άκης Σκέρτσος, σημείωσε μεταξύ άλλων ότι: «Η Κυβέρνηση συμφωνεί με τους άξονες της Εθνικής Στρατηγικής για τον Τουρισμό 2030 που υπέβαλε ο ΣΕΤΕ και δρομολογεί τη σύσταση Κεντρικού Οργάνου που θα αναλάβει την ωρίμανση 39 κρίσιμων έργων υποδομών, βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης, σε 26 προορισμούς με μεγάλη τουριστική κίνηση. Για ορισμένα έχει εξευρεθεί η χρηματοδότηση μέσω των γνωστών εργαλείων (Ταμείο Ανάκαμψης, ΕΣΠΑ, Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και Πρόγραμμα Αγροτικής ανάπτυξης) και είμαστε στη φάση ταυτοποίησης της χρηματοδότησης για τα υπόλοιπα».

Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης στάθηκε στα ψηφιακά βήματα, τα οποία βοήθησαν στην εξέλιξη και την ανάπτυξη της χώρας. Ο κ. Πιερρακάκης σημείωσε ότι οι δράσεις του Υπουργείου αφορούν όλους τους κλάδους της οικονομίας, ενώ ως παράδειγμα για τον τουρισμό ανέφερε το «Εύβοια pass» και το «Σάμος pass». Ιδιαίτερη έμφαση, όπως τόνισε, θα δοθεί από την κυβέρνηση στις επενδύσεις για την τηλεπικοινωνιακή κάλυψη όλων των περιοχών της Ελλάδας. Στόχος είναι να καλυφθεί όλη την Ελλάδα με οπτική ίνα έως το 2027, μία εξέλιξη που θα βοηθήσει τόσο την τουριστική ανάπτυξη της χώρας όσο και τους κατοίκους.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, αναφέρθηκε στο νέο συνεκτικό σχέδιο υποδομών με στόχευση και στον Τουρισμό. Επίσης, σημείωσε την μεγάλη προσπάθεια που γίνεται για την περαιτέρω ανάπτυξη των αεροδρομίων. Μετά την παραχώρηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας, πρόσθεσε ότι «θα δούμε ποια άλλα αεροδρόμια μπορούν, επίσης, να παραχωρηθούν ή να χρησιμοποιήσουμε  ΣΔΙΤ, όπου το κράτος κρατάει το αεροδρόμιο και δίνεται η διαχείριση σε ιδιώτες, έτσι ώστε και αυτά τα αεροδρόμια να μπορέσουν να ανταποκριθούν στο κρίσιμο έργο που παρέχουν». Για  το καλοκαίρι φέτος που δεν είχαμε τα προβλήματα όπως άλλα αεροδρόμια στο εξωτερικό με τις καθυστερήσεις και τις ακυρώσεις πτήσεων, ο Υπουργός τόνισε ότι αυτό δεν ήταν τυχαίο, αλλά συνέβη έπειτα από την εργασιακή ειρήνη, που επετεύχθη με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.

Σε ένα πολύ ενδιαφέρον firesidechat για τον Σύγχρονο Πολιτισμό και το brand Ελλάδα οι κ. Νικόλας Γιατρομανωλάκης, Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού αρμόδιος για θέματα Σύγχρονου Πολιτισμού και κα Ιωάννα Δρέττα, CEO, Marketing Greece συνομίλησαν για τη διαδρομή από την αναγνώριση των πολιτιστικών πόρων ως την ανάπτυξη ελκυστικών τουριστικών προϊόντων που προσφέρουν ολοκληρωμένη εμπειρία στον επισκέπτη.

Ο κ. Γιατρομανωλάκης, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «η πολιτιστική διάσταση του τουρισμού προσφέρει τεράστια περιθώρια ανάπτυξης στη χώρα μας καθώς, παρότι έχουμε ένα δυνατό πολιτιστικό και τουριστικό brand ως χώρα, τώρα αρχίζουμε να τα συνδέουμε. Ο πολιτιστικός τουρισμός δεν εξαντλείται στο αρχαιολογικό σκέλος, καθώς προσθέτοντας στο μείγμα τα εικαστικά, τα φεστιβάλ, τη μουσική, το θέατρο, αλλά και τη χειροτεχνία, προσελκύουμε περισσότερους και διαφοροποιημένους επισκέπτες, όπως φαίνεται και από την περίπτωση της Αθήνας. Με στρατηγικές όπως τα τοπικά πολιτιστικά masterplan και ο σχεδιασμός σύγχρονων πολιτιστικών εμπειριών μπορούμε να συνεισφέρουμε ουσιαστικά στη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη όλης της χώρας».

Από την πλευρά της η κα Δρέττα επικεντρώθηκε στη σημασία της ανάπτυξης ταυτότητας προορισμών. Με παραδείγματα όπως η Ήπειρος, αλλά και η πόλη της Αθήνας, οι δύο συνομιλητές ανέλυσαν το πώς ο σύγχρονος πολιτισμός, το θέατρο, οι τέχνες, η πολιτιστική κληρονομιά, η χειροτεχνία είναι πολύτιμα στοιχεία για το κτίσιμο της ταυτότητας ενός προορισμού και έχουν τη δύναμη να αλλάξουν την εικόνα του.

Στο φετινό Συνέδριο, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν επιτυχημένα παραδείγματα τουριστικών προϊόντων από το διεθνές περιβάλλον, που κατάφεραν να επαναλανσαριστούν, αφού επαναπροσδιόρισαν τις σχέσεις με τις τοπικές κοινωνίες. Η Valeria Duflot, Συν-Iδρύτρια και Εμπνευστής της Venezia Autentica, η Jelka Tepšić, Αντιδήμαρχος Ντουμπρόβνικ και ο Graeme Jackson, Head of Strategic Partnerships, The Travel Foundation μοιράστηκαν πληροφορίες από προσωπικές εμπειρίες και παραδείγματα από τις πόλεις τους κατά τη διάρκεια του δεύτερου πάνελ συζήτησης με τίτλο «Επαναπροσδιορίζοντας τη Σχέση του Τουρισμού με τις Τοπικές Κοινωνίες» powered by Toposophy.

Ο PeterJordan, HeadofInsightsτης Toposophy, ανέφερε τα εξής: «Από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής μέχρι τις αυξανόμενες τιμές και την επιστροφή του υπερτουρισμού, οι πόλεις, οι κωμοπόλεις και τα χωριά μας αντιμετωπίζουν τις επιπτώσεις των παγκόσμιων κραδασμών και πιέσεων. Είναι σημαντικό να ανταποκριθούμε σε αυτές τις παγκόσμιες προκλήσεις με κοινές λύσεις σε τοπικό επίπεδο, θέτοντας ερωτήσεις σχετικά με το τί μπορούμε να κάνουμε για να βοηθήσουμε την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης, της υγείας, της αλληλεγγύης, της υποστήριξης, της ζωτικότητας και της δράσης στις τοπικές μας κοινότητες, αλλά και να θέσουμε την κοινωνική βιωσιμότητα του τουρισμού ως την πρώτη μας προτεραιότητα».

Τον λόγο πήρε στη συνέχεια η  Jelka Tepšić, Αντιδήμαρχος Ντουμπρόβνικ, ο οποίος στην ομιλία του τόνισε: «Το έργο RespecttheCity, μας βοήθησε να εντοπίσουμε νέες ευκαιρίες που προέκυψαν από την κρίση που δημιουργήθηκε λόγω του Covid-19, και είμαστε αποφασισμένοι να το αναπτύξουμε περαιτέρω. Μέσω της υιοθέτησης λύσεων  που συνάδουν με τις αρχές της «ευφυούς πόλης», όπως η «ευφυής», στάθμευση, η κοινή χρήση αυτοκινήτου, η online κράτηση για λεωφορεία, η παρακολούθηση μέσω κάμερας καθώς και η παροχή ενός ειδικά σχεδιασμένου δωματίου ελέγχου, καταφέραμε να κατανοήσουμε καλύτερα τις ανάγκες του τουρισμού, ενώ παράλληλα μειώσαμε την πίεση που ασκείτο στις τοπικές κοινωνίες. Συμπερασματικά, δεσμευόμαστε ότι θα διασφαλίσουμε τη φήμη του Dubrovnik ως ένα εξαιρετικό  μέρος για όλους: κατοίκους και επισκέπτες».

Στη συνέχεια ο Graeme Jackson, Head of Strategic Partnerships, The Travel Foundation υπογράμμισε κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του: «Είναι σαφές ότι η επιχειρηματικότητα όπως την έχουμε συνηθίσει δεν αποτελεί πλέον βιώσιμη επιλογή και πως οι προορισμοί και οι τουριστικές επιχειρήσεις πρέπει να επανεκτιμήσουν και να ανταποκριθούν με ριζοσπαστικούς τρόπους. Για να κατανοήσουμε καλύτερα τις ανάγκες των κοινοτήτων, να ορίσουμε νέους καίριους δείκτες απόδοσης (KPI’s) που να αντικατοπτρίζουν μια άνευ προηγουμένου κατάσταση και να διασφαλίσουμε ότι ο τουρισμός διατηρεί την άδεια λειτουργίας εκ μέρους της κοινωνίας ώστε να μπορεί ουσιαστικά να αποτελέσει μία «δύναμη για το καλό».

Κατά την ομιλία της, η Valeria Duflot, Συν-Iδρύτρια και Εμπνευστής της Venezia Autentica επισήμανε: «Η τοπική κοινωνία της Βενετίας βρίσκεται στα πρόθυρα της κατάρρευσης. Αυτή είναι μια ιστορία προειδοποίησης για προορισμούς σε όλο τον κόσμο. Αυτό που συμβαίνει στη Βενετία είναι το μέλλον όλων των προορισμών αν δεν ξανασκεφτούμε τον σκοπό και τον τρόπο διακυβέρνησης του τουρισμού. Πρέπει να χρησιμοποιήσουμε την ευημερία των ανθρώπων, των τόπων και του πλανήτη ως τον νέο πολικό αστέρα, έναν πλοηγό που θα μας καθοδηγήσει να τοποθετήσουμε τις δυναμικές κοινότητες στο κέντρο όλων όσων σχεδιάζουμε και υλοποιούμε».

Με την πίστη ότι η μοναδικότητα του ελληνικού προϊόντος ορίζεται σε μεγάλο βαθμό από την αισθητική της χώρας μας, το τρίτο πάνελ, με τίτλο «Το Ελληνικό Ταλέντο στην Πρώτη Γραμμή του Μέλλοντος», συγκέντρωσε εξέχοντες Έλληνες δημιουργούς από τους χώρους της αρχιτεκτονικής και του design. Οι κ.κ. Μαργαρίτα Βεντουράκη, Senior Project Designer, Betaplan S.A., Λύδια Βουσβούνη, Σχεδιάστρια Μόδας, Συν – Ιδρύτρια και Creative Director, KIÓHNE, Θωμάς Δοξιάδης, Principal, doxiadis+ Architects & LandscapeArchitects, Έλια Λαμπίρη, Ceramist, Mud Lab, Βαγγέλης Λιάκος, Συνιδρυτής, Beetroot design group συνομίλησαν για την έννοια του κάλλους,  την εξέλιξη της αισθητικής στην Ελλάδα και τα στοιχεία που την κάνουν μοναδική, τόσο για τους Έλληνες, όσο και για τους επισκέπτες.  

Την παρουσίαση του φετινού συνεδρίου του ΣΕΤΕ είχε η δημοσιογράφος Έλενα Παπαδημητρίου.

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ & ΩΡΑ

ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ

ΕΙΣΟΔΟΣ

ΧΟΡΗΓΟΙ

Γιάννης Ρέτσος
V

Ο Γιάννης Ρέτσος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1969. Είναι πτυχιούχος της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου από το Cornell University στη διοίκηση ξενοδοχείων, με ειδίκευση στο Hospitality Real Estate Finance.

Είναι ο CEO και από τους βασικούς μετόχους της εταιρείας Electra Hotels & Resorts, η οποία έχει στην ιδιοκτησία της και διαχειρίζεται έξι ξενοδοχεία: στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, τη Ρόδο και την Κεφαλλονιά.

Ο Γιάννης Ρέτσος εξελέγη Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) τον Μάιο του 2017 και διανύει τη δεύτερη θητεία του στην Προεδρία του Συνδέσμου.

Τον Μάρτιο του 2020 ορίσθηκε Μέλος του Γενικού Συμβουλίου της Τράπεζας της Ελλάδος.

Από τον Απρίλιο του 2011 έως τον Ιούλιο του 2017 διετέλεσε Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ) και από το 2009 έως το 2012 Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής-Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ).

Βασίλης Κικίλιας
V
Άκης Σκέρτσος
V
Κυριάκος Πιερρακάκης
V
Κώστας Α. Καραμανλής
V
Νικόλας Γιατρομανωλάκης
V
Ιωάννα Δρέττα
V

Η Ιωάννα Δρέττα είναι CEO της Marketing Greece, εταιρεία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), με σκοπό την προβολή της Ελλάδας διεθνώς. Στη διάρκεια της 20ετούς επαγγελματικής πορείας της, έχει διατελέσει σε θέσεις ευθύνης του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, αναλαμβάνοντας το management σε σύνθετα περιβάλλοντα και καταγράφοντας θετικά αποτελέσματα. Είναι απόφοιτος Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ, με μεταπτυχιακά στο Imperial College London (MSc) και το Harvard Kennedy School (MPA).

Valeria Duflot
V

Η Βαλέρια, είναι πολύ-επιστήμων, κοινωνική καινοτόμος, συνήγορος, μέντορας και community builder.  Ζώντας με ημικρανίες – μία στιγματισμένη και αποτρεπτική αναπηρική διαταραχή- για πάνω από 20 χρόνια, ασχολείται με την επιτάχυνση της μετάβασης σε κοινωνίες και οικονομίες οι οποίες έχουν στο επίκεντρό τους την ευημερία και την ισότητα, δοκιμάζοντας και προωθώντας νέους τρόπους δράσης, αμφισβητώντας ξεπερασμένες νοοτροπίες και ενδυναμώνοντας άλλους ώστε να μεγιστοποιήσουν τον θετικό τους αντίκτυπο.

Αυτή την περίοδο εστιάζει στο να ξεκλειδώσει τις δυνατότητες της τουριστικής βιομηχανίας ώστε να ενθαρρύνουν την αναγεννητική και τοπικά καθοδηγούμενη ανάπτυξη. Είναι η συν-ιδρύτρια της Venezia Autentica, μίας κοινωνικής επιχείρησης- βασισμένης στην κοινότητα- που προτείνει ένα νέο τουριστικό μοντέλο για τη Βενετία.

Σε κοινοτικό επίπεδο, οι δράσεις της Venezia Autentica έχουν ανακατευθύνει εκατομμύρια ευρώ που ξοδεύουν οι τουρίστες προς μία πιο κυκλική και υπεύθυνη οικονομία, η οποία υποστηρίζει την τοπική κοινότητα και την κληρονομιά της Βενετίας.

Η Valeria είναι επίσης αποφασισμένη να βοηθήσει στη μεταμόρφωση της βιομηχανίας. Για το σκοπό αυτό, διαδίδει ενεργά το μοντέλο, τη νοοτροπία και τις γνώσεις της Venezia Autentica σε κυβερνητικούς και επιχειρηματικούς ηγέτες τα τελευταία χρόνια, επηρεάζοντας τις πολιτικές και τις πρακτικές τους παγκοσμίως.

Αυτή την περίοδο έχει επικεντρωθεί στην ανάπτυξη των Τουριστικών Συμμάχων, ενός κατανεμημένου παγκόσμιου οικοσυστήματος που θα επιτρέψει σε φορείς που βασίζονται στην κοινότητα να δημιουργήσουν τουριστικές επιχειρήσεις και συστήματα που εξυπηρετούν τις ανάγκες της κοινότητάς τους.

H Valeria ηγείται και συμμετέχει σε πρωτοβουλίες για την προώθηση των SDGs και του τομέα της κοινωνικής καινοτομίας. Είναι μέλος διοικητικών συμβουλίων και υπέρμαχος φιλόδοξων διεθνών πρωτοβουλιών και συχνά συναντάται να συμμετέχει σε εντυπωσιακές συνεργασίες.

Το έργο της έχει παρουσιαστεί στο CNN, το BBC, το Forbes κ.α. Έχει αναγνωριστεί ως “frontrunner” και τιμήθηκε για την “αλλαγή της κοινωνίας μέσω της (ψηφιακής) κοινωνικής καινοτομίας.” Έχει περάσει τα τελευταία 10+ χρόνια σχεδιάζοντας φυσικές και ψηφιακές εμπειρίες, πλατφόρμες και πρότυπα που δίνουν δύναμη σε όσους επηρεάζονται περισσότερο από τα συστήματά μας, φέρνουν τους ανθρώπους πιο κοντά στον εαυτό τους και μεταξύ τους και δημιουργούν χαρά, νόημα και αντίκτυπο.

Jelka Tepšić
V

Η κ. Tepšić είναι αντιδήμαρχος του Dubrovnik, καθώς και επίτιμος πρόξενος στο Βασίλειο της Ισπανίας από το 2014. Είναι καθηγήτρια Ισπανικής γλώσσας, λογοτεχνίας και συγκριτικής λογοτεχνίας και έχει περισσότερα από 30 χρόνια εμπειρίας στον τουρισμό, την επικοινωνία, τα μέσα ενημέρωσης και στο marketing. Στην πόλη του Dubrovnik, η κυρία Tepšić είναι υπεύθυνη για τον τουρισμό, τη βιωσιμότητα και τον πολιτισμό. Κατά τη διάρκεια της εργασίας της τα προηγούμενα χρόνια, η πόλη ανέπτυξε ένα στρατηγικό, μακροπρόθεσμο έργο που ονομάζεται “Respect the City”. Έχει συμμετάσχει σε πολλά συνέδρια όπου παρουσίασε το έργο αυτό, το οποίο πραγματεύεται την καινοτόμο ολοκληρωμένη ανάπτυξη και εστιάζει στη βιώσιμη ανάπτυξη του τουρισμού στην πόλη. Έδειξε πώς η διοίκηση του Δήμου αντιμετώπισε το πρόβλημα του συνωστισμού, διασφαλίζοντας καλύτερη κατανομή των επισκεπτών και καταστέλλοντας τις αρνητικές επιπτώσεις του υπερ-τουρισμού. Το έργο αυτό, αναγνωρίστηκε ως παράδειγμα καλής πρακτικής στη διαχείριση προορισμών στο World Congress of the Organization of World Heritage Cities (OWHC) στην Κρακοβία.

Graeme Jackson
V

O Graeme, είναι ο επικεφαλής Στρατηγικών Συνεργασιών της κορυφαίας παγκόσμιας τουριστικής ΜΚΟ, Travel Foundation. Με έδρα τα κεντρικά γραφεία της Travel Foundation στο Bristol του Ηνωμένου Βασιλείου, είναι υπεύθυνος για την ανάπτυξη και διαχείριση διεθνών συνεργασιών με προορισμούς, επιχειρήσεις, αναπτυξιακούς φορείς και χορηγούς με σκοπό να ενισχύσει το παγκόσμιο έργο του οργανισμού, ώστε να βελτιώσει τον αντίκτυπο που έχει ο τουρισμός στις κοινότητες, το περιβάλλον και στους προορισμούς.

Όντας εκπαιδευμένος δημοσιογράφος, ο Graeme εντάχτηκε στην ομάδα του Travel Foundation το 2011, μετά από μία δεκαετία στους τομείς Δημοσίων Σχέσεων και Marketing όπου εκπροσώπευε και λειτουργούσε ως σύμβουλος για τον ιδιωτικό, δημόσιο και τρίτο τομέα σε τομείς τόσο διαφορετικούς όπως: οικονομικά των επιχειρήσεων, κρασιά και οινοπνευματώδη ποτά, βιωσιμότητα φαρμακευτικών προϊόντων και ενέργεια. 

Peter Jordan
V

Ο Peter είναι senior σύμβουλος και ερευνητής σε θέματα στρατηγικής με εξειδίκευση στον τουριστικό σχεδιασμό και στη διαχείριση και προώθηση προορισμών για διαφορετικούς πελάτες εντός και εκτός της τουριστικής βιομηχανίας. Η προηγούμενη εμπειρία του περιλαμβάνει τέσσερα χρόνια εργασίας για τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών στη Μαδρίτη, ακολουθούμενη από συνεργασία με την Ταξιδιωτική Συνομοσπονδία WYSE και την Ταξιδιωτική Ένωση Ειρηνικού Ασίας. Από το 2014 ο Peter εργάζεται ως Head of Insights, ηγούμενος των διεθνών και των σκωτσέζικων τουριστικών έργων της TOPOSOPHY, έχοντας αναλάβει τη διαχείριση ποικίλων στρατηγικών και ερευνητικών έργων για διαφορετικούς πελάτες. Στη Σκωτία, έχει ηγηθεί των εργασιών της TOPOSOPHY για τη Scottish Tourism Alliance (Scotland 2030 Strategy Action Plan and the 2-Year Recovery Plan for STERG), την Ομάδα Δράσης Τουρισμού του Εδιμβούργου (Edinburgh 2030 Strategy), τη Scottish Enterprise (Ayrshire and Arran Visitor Economy Strategy and Action Plan), το Dundee Council και το Visit Aberdeenshire. Έχει επίσης ηγηθεί των εργασιών για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδιών (Study on Gen Z Travellers, the Handbook on Post- COVID-19 Recovery Strategies and the Handbook on Encouraging Sustainable Tourism Practices). Επί του παρόντος, ηγείται ένα μεγάλο έργο σε συνεργασία με τρεις περιοχές της νοτιοανατολικής Αγγλίας (Kent, Essex και Sussex) για τη χαρτογράφηση των εταίρων του ιδιωτικού τομέα στην προώθηση βάσει τόπου και για την καθοδήγηση των πρακτορείων τουριστικής προώθησης στο place marketing για τις αντίστοιχες περιοχές τους.

Μαργαρίτα Βεντουράκη
V

Το 2003 η Μαργαρίτα επέστρεψε στην Ελλάδα από το Ηνωμένο Βασίλειο μετά την ολοκλήρωση των σπουδών της και εντάχθηκε στο δυναμικό της Betaplan. Είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου και Υπεύθυνη Αρχιτέκτονας ‘Έργων.

Έχει εμπειρία σε πολλά και διαφορετικά έργα με διαφορετικές απαιτήσεις σε σχέση με την χρήση, το μέγεθος και τον κόστος, στον ιδιωτικό και στον δημόσιο τομέα. Έχει συμμετάσχει σε διεθνή έργα σε συνεργασία με κορυφαία διεθνή γραφεία όπως Renzo Piano Building Workshop (RPBW), Kengo Kuma & Associates (KKAA), ARUP, Faithful & Gould, Theatre Projects Consultants, Hill International, Qatar Rail κλπ.

Λυδία Βουσβούνη
V

Η Λύδια Βουσβούνη είναι η creative director καθώς και συν-ιδρύτρια του Ελληνικού οίκου μόδας KIÓHNE. Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1988 και φοίτησε στη Σχολή Μωραίτη. Στη συνέχεια σπούδασε σχέδιο μόδας στην Αγγλία στα Πανεπιστήμια Kingston, Saint Martins και UCA από όπου αποφοίτησε στην πρώτη θέση ενώ η τελική συλλογή της διακρίθηκε στις 20 καλύτερες της Ευρώπης  για εκείνη τη χρονιά. 

Ολοκληρώνοντας τις σπουδές της ξεκίνησε την επαγγελματική της σταδιοδρομία στο Παρίσι, όπου εργάστηκε στο σχεδιαστικό τμήμα της Chloé. Γυρίζει στο Λονδίνο για να γίνει μέλος του σχεδιαστικού τμήματος του Aquasqutum, πριν εργαστεί στην ομάδα πωλήσεων του Maison Martin Margiela και της Loewe. 

Επιστρέφει στην Ελλάδα το 2012, με την ίδρυση του Ελληνικού οίκου μόδας Zeus+ Δione στον οποίo αναλαμβάνει το ρόλο της υπεύθυνης σχεδιασμού έως το 2021. Εκεί η δουλειά της επικεντρώνεται στη μελέτη της Ελληνικής δεξιοτεχνίας και παράδοσης καθώς και στον εκμοντερνισμό αυτών  σχεδιάζοντας σύγχρονα εμπορικά προϊόντα υψηλής ποιότητας και αισθητικής.

Η δουλειά της έχει καθαρή επιρροή από τo Ελληνικό τοπίο ενώ βασίζεται στη συνύπαρξη μοντέρνων και διαχρονικών στοιχείων, γεωμετρικών μορφών, αναφορών σε αρχιτεκτονικές γραμμές καθώς και στη μορφολογία της φύσης.

Θωμάς Δοξιάδης
V

Ο Θωμάς Δοξιάδης και οι doxiadis+ είναι μια δυναμική ομάδα με πάθος για την αρχιτεκτονική και την αρχιτεκτονική τοπίου. Δραστηριοποιούνται σε έργα ευρείας κλίμακας και έχουν αναπτύξει διεθνείς συνεργασίες. Μέσα από τα έργα τους επιχειρούν τη σύνθεση των ανθρωπογενών και φυσικών στοιχείων του περιβάλλοντος. Στο ενεργητικό τους συμπεριλαμβάνονται μελέτες κατοικιών και κήπων, ξενοδοχείων, αστικών παρεμβάσεων, θεσμικού και χωροταξικού σχεδιασμού καθώς και αποκατάστασης του τοπίου. Επενδύουν στη σε βάθος έρευνα σε θέματα πόλης, τοπίου και κτιρίου τροφοδοτώντας παράλληλα τη μελετητική τους εργασία. Tα έργα τους έχουν αναγνωριστεί με ελληνικές και διεθνείς διακρίσεις, όπως με το 1ο Βραβείο στον διεθνή διαγωνισμό διαμόρφωσης της εισόδου του νέου Μουσείου Ακρόπολης, και το Architectural Review Emerging Architecture Awards (Commendation). Το μελετητικό γραφείο doxiadis+ δημιουργείται το 1999 από το Θωμά Δοξιάδη, Αρχιτέκτων-Αρχιτέκτων Τοπίου ASLA, B.A. MArch, MLA Harvard University

Έλια Λαμπίρη
V

Το studio κεραμικής Mud Lab βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας, λίγα μόνο τετράγωνα από της γειτονιά όπου γεννήθηκε και μεγάλωσε η Έλια Λαμπίρη. Το studio εδραιώθηκε μέσα στην καρδιά της πόλης με κύριο σκοπό να μπορεί να δέχεται τις τάσεις της σύγχρονης αστικής αισθητικής.

Η Έλια ήταν πάντα παθιασμένη με το χώρο των Τεχνών και του Design, σπούδασε Γραφιστική όπου ήταν και η κύρια ενασχόληση της τα προηγούμενα χρόνια με εξειδίκευση στο design αθλητικών εφημερίδων.

Λίγο αργότερα, ξεκίνησε μαθήματα κεραμικής και τότε ακριβώς ήταν που κατάλαβε την αγάπη της για τις γήινες πρώτες ύλες που μπορούν να μεταμορφώνονται σε έργα Τέχνης.

Το εργαστήριο ειδικεύεται σε χειροποίητα κεραμικά πιάτα έχοντας εξαιρετικές συνεργασίες με καταξιωμένους Σεφ και βραβευμένα εστιατόρια με αστέρι Michelin όπως το Soil, το Pelagos στο Four Seasons Astir Palace, το Delta στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, το ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία κ.α.

«Για εμάς, η συμβολή στη δημιουργία μιας μοναδικής εμπειρίας και στην πραγματοποίηση του οράματος του Chef, είναι ένα μαγικό, ατελείωτο ταξίδι που απολαμβάνουμε κάθε φορά.

Ερχόμενοι με νέες ιδέες, η δημιουργία customized αντικειμένων από το μηδέν μέχρι τα μέγιστα πρότυπα ποιότητας είναι το πάθος μας.

Και όπως λένε, όταν αρχίσεις να κάνεις αυτό που πραγματικά αγαπάς, δεν θα δουλέψεις ποτέ άλλη μέρα στη ζωή σου».

–Έλια, (Κεραμίστρια και Ιδιοκτήτρια Mud Mud)

Βαγγέλης Λιάκος
V

Vangelis Liakos was born in Thessaloniki in 1976; he lives and works between Thessaloniki and Athens. He studied Graphic Design with Typography (BA Hons) at the University of Plymouth, and earned a Master’s degree from the Department of Media, Communications and Cultural Studies of Goldsmiths University of London, with a specialization in photography.

In 2000, he co-founded Beetroot design agency together with Alexis Nikou and Yiannis Charalampopoulos. In the 20-plus years since, Beetroot has been a leader in the visual communication and creative design sector. The numerous distinctions that Beetroot is awarded each year in prestigious international events include the ADC*E Awards (Art Directors Club of Europe) in 2016, the Grand EBGE (Greek Design and Illustration Awards) in 2006, 2008, 2010, 2012, 2016, 2018, 2020 and 2022, the Grand Ermis and Agency of the Year at the Ermis Awards in 2016, the prestigious Red Dot Design Agency of the Year Award as the best visual communication agency internationally in 2011, the superior distinction Design Agency of the Year at the European Design Awards in 2008, and several distinctions each year at the D&AD, Dieline and Pentawards.

Vangelis is instrumental in the various shows of visual artwork created and exhibited by Beetroot. Among them, the show entitled “Monsters of Greek Mythology” was first presented in 2011 in Berlin and has since then travelled to several museums and exhibition spaces in Greece, Europe, and the USA; it is continuously expanded with the addition of new mythical creatures and interactive activities. Vangelis has given talks as an invited speaker at design schools, universities, and conferences.

Έλενα Παπαδημητρίου
V

Elena was born and raised in Thessaloniki. Studied Journalism and Mass Communication at the Aristotle University of Thessaloniki, MSc in Political Science and Sociology, Athens University. She has been working since her student years in the Press and in the online media. From 2006 to the summer of 2014, she was a member of the MEGA morning news broadcasting group. From 2014 to 2022 , she has been working on SKAI TV and radio. Since September 2022, she has been the analyst for international news at Star Channel. 

She has covered journalistic missions as well as television broadcasts of major events of European and international current affairs over the last few years. Experienced event moderator and media trainer.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Παρακαλώ περιμένετε…

Εγγραφή στο newsletter

Σε συμμόρφωση με τις προβλέψεις του νέου Γενικού Κανονισμού Προστασίας των Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα ΕΕ 679/2016 (GDPR), ο ΣΕΤΕ χρειάζεται τη συγκατάθεσή σας για να επικοινωνεί μαζί σας, προκειμένου να λαμβάνετε τα newsletters του. Οι επικοινωνίες αυτές πραγματοποιούνται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Για να δείτε την Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα του ΣΕΤΕ, παρακαλούμε πατήστε εδώ.

Μετάβαση στο περιεχόμενο