ΟΜΙΛΙΕΣ & ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

25 ΙΟΥΛ 2016

Χαιρετισμός του Γενικού Διευθυντή του ΣΕΤΕ, κ. Γιώργου Αμβράζη στην ειδική εκδήλωση Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας – ΣΕΤΕ με θέμα Σχεδιασμός και εφαρμογή δράσεων τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας»

Αγαπητέ κύριε Περιφερειάρχη,

Αγαπητέ κύριε Αντιπεριφερειάρχη,

Αγαπητοί καλεσμένοι,

Κυρίες και κύριοι, 

Εκ μέρους του Προέδρου του ΣΕΤΕ, αλλά και του Συνδέσμου, θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά την Περιφέρεια για τη σημερινή εκδήλωση. 

Διανύουμε μία μακρά́ περίοδο που αποδείχθηκε ταραχώδης και επεισοδιακή́ για τον τουριστικό τομέα. Βιώνουμε συνθήκες βαθιάς κρίσης και παρατεταμένης ύφεσης, με τεράστιες πιέσεις και δυσεπίλυτα προβλήματα που ταλανίζουν τον τουριστικό κόσμο και δοκιμάζουν σκληρά́ επιχειρήσεις και εργαζομένους. 

Ωστόσο, με τον τομέα ενωμένο και συστρατευμένο σε κοινούς στόχους, πετύχαμε πολλά. Κατ’ αρχάς κρατήσαμε όρθιο τον Τουρισμό, είχαμε τρεις διαδοχικές χρονιές με θετικά τουριστικά μεγέθη, παρά τις αντιξοότητες και αγωνιζόμαστε να κρατήσουμε τη ζήτηση για την Ελλάδα σε ικανοποιητικά επίπεδα και φέτος. 

Αναμφίβολα, μέσα από́ την κρίση, αναδείχθηκε και μία θετική́ εικόνα για τον τουρισμό́, καθώς είναι ο τομέας που υποστήριξε με όλες του τις δυνάμεις  -και όσο κανείς άλλος- τη χώρα με τα γνωστά αποτελέσματα συνεισφοράς στο ΑΕΠ, στα εθνικά έσοδα, στην απασχόληση, στα ασφαλιστικά ταμεία, στην παραγωγή και την κατανάλωση. 

Ο τουρισμός αναγνωρίζεται ως ο πρωταγωνιστής, ως ο τομέας εκείνος που πραγματικά́ συνεισφέρει σημαντικά́ σε μια χώρα που πλήττεται από́ παντού́ και που αντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα και δυσκολίες, τόσο σε επίπεδο αγοράς όσο και σε επίπεδο κοινωνίας. 

Σήμερα, πάλι, βρισκόμαστε μπροστά́ σε νέες προκλήσεις και συνθήκες που αντί να μας επιτρέπουν περισσότερη αισιοδοξία, απαιτούν εγρήγορση και προσοχή́. 

Εγρήγορση και προσοχή́ καθώς οι απανωτές νέες φορολογικές επιβαρύνσεις για τις τουριστικές επιχειρήσεις, η αύξηση των συντελεστών ΦΠΑ στη διαμονή, η αύξηση του μη μισθολογικού κόστους, η συνεχιζόμενη έλλειψη ρευστότητας, το φλέγον ζήτημα των δανείων και όχι μόνον αυτά, αφήνουν ισχυρό αρνητικό αποτύπωμα στους τζίρους και στα οικονομικά τους αποτελέσματα. 

Εγρήγορση και προσοχή́ για την ύφεση που συνεχίζεται και ενισχύεται από την έλλειψη ολοκληρωμένης αναπτυξιακής πολιτικής, που είναι η μόνη διέξοδος για την διάσωση μιας κρίσιμης μάζας επιχειρήσεων, την ανάκτηση των χαμένων θέσεων εργασίας και τη βελτίωση των εισοδημάτων των εργαζομένων. 

Εγρήγορση και προσοχή́ καθώς οι επιπτώσεις από την απόφαση για Brexit δεν είναι ακόμη καταγεγραμμένες και πλήρως κατανοητές για τον ελληνικό τουρισμό. 

Κυρίες και κύριοι, 

Όπως θα γνωρίζετε, ο ΣΕΤΕ, ως κοινωνικός εταίρος, έχει ενεργοποιήσει πλήρως τους δύο σύγχρονους επιχειρησιακούς του βραχίονες το Ινστιτούτο ΣΕΤΕ και την Marketing Greece και συνεχίζει να εργάζεται ακατάπαυστα, επιδιώκοντας τη συνεργασία με όλες τις αρμόδιες αρχές, καταρχήν τα αρμόδια υπουργεία και τον ΕΟΤ, αλλά και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, προκειμένου ο ελληνικός τουρισμός να μπορέσει να διαχειριστεί τα ζητήματα που τον απασχολούν. 

  • Το 2013 καταθέσαμε την πρώτη ολοκληρωμένη μελέτη στρατηγικής ελληνικού τουρισμού με συγκεκριμένο οδικό χάρτη. Σήμερα, η μελέτη αυτή εξειδικεύεται και εμπλουτίζονται οι στόχοι υπό το φως των σημαντικών αλλαγών, θετικών και αρνητικών, τα χρόνια που μεσολάβησαν.
  • Μέσω των περιφερειακών γραφείων μας, αναπτύξαμε τα στρατηγικά marketing plans τουριστικού προϊόντος για πέντε περιφέρειες της χώρας, σε στενή συνεργασία με τις περιφερειακές και τοπικές αρχές καθώς και τους τοπικούς φορείς.
  • Αγγίζουμε το σημαντικότερο θέμα του ελληνικού τουρισμού, την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών, σχεδιάζοντας ένα νέο ολοκληρωμένο σύστημα πιστοποίησης ποιότητας υπηρεσιών και προσόντων βασισμένο στη διεθνή εμπειρία.
  • Μέσω του ΙΝΣΕΤΕ ολοκληρώσαμε ακόμα ένα κύκλο στοχευμένων εκπαιδευτικών σεμιναρίων υψηλού επιπέδου σε συγκεκριμένες κατηγορίες δεξιοτήτων για περισσότερους από 1000 επαγγελματίες του κλάδου και προχωρήσαμε και στην υλοποίηση του δεύτερου προγράμματος εκπαίδευσης ανέργων νέων.
  • Με το SETE Intelligence μπαίνουμε σε βάθος στην ανάλυση των μεγεθών των τουριστικών προϊόντων προκειμένου να κατανοήσουμε τα χαρακτηριστικά τους και τις προοπτικές τους και μοιραζόμαστε με τον κλάδο τα αποτελέσματα.
  • Με τη Marketing Greece συμβάλλουμε στρατηγικά και αποφασιστικά στην προώθηση των ελληνικών τουριστικών προϊόντων.

Κυρίες και κύριοι, 

Αν θα μπορούσα σε μια φράση να περιγράψω τη δουλειά που υλοποιεί ο ΣΕΤΕ, θα έλεγα ότι θεωρούμε το έργο μας καταλύτη για την διαφύλαξη και την περαιτέρω ανάπτυξη όλων των τουριστικών επιχειρήσεων, Μελών του ΣΕΤΕ και μη. 

Θεωρούμε ότι είναι η κατάλληλη στιγμή να αναζητηθούν οι συνέργειες που θα μας εξελίξουν όλους με ταχύτερους ρυθμούς. Γιατί στις εποχές που ζούμε, η ανάπτυξη συνεργασιών και η κοινή διαχείριση των εργαλείων που διαθέτει ο καθένας μας, θα θωρακίσει και θα μεγιστοποιήσει τις δυνατότητές μας. 

Ο ΣΕΤΕ ως κοινωνικός εταίρος, μπορεί να έχει συντονιστικό αλλά και συμβουλευτικό χαρακτήρα, στο πλαίσιο της αποτελεσματικής διαχείρισης των προορισμών. Θέτουμε μάλιστα τόσο το Ινστιτούτου όσο και την MarketingGreece στη διάθεση της Περιφέρειας ώστε εκτός από την εμπειρογνωμοσύνη, που ο ΣΕΤΕ είναι σε θέση να παρέχει, να σχεδιαστούν και να υλοποιηθούν από κοινού δράσεις ενίσχυσης και προώθησης προς αυτή τη κατεύθυνση. 

Αφουγκραζόμαστε τις τοπικές κοινωνίες, τις ανάγκες τους και σε ότι μας αφορά, προσπαθούμε να αναδεικνύουμε τα ζητήματα αυτά στις αρμόδιες αρχές, να παίρνουμε συγκεκριμένες θέσεις και να σχεδιάζουμε στοχευμένες δράσεις. 

Κλείνοντας, θα ήθελα να επαναλάβω κάτι που πραγματικά πιστεύουμε στον ΣΕΤΕ. Διαθέτουμε ως χώρα την κρίσιμη μάζα ανθρωπίνων πόρων που απαιτείται. Διαθέτουμε μια μοναδική φυσική ομορφιά, που δημιουργεί από μόνη της αξέχαστες εμπειρίες, ιστορικά και αρχαιολογικά μνημεία που όλοι θέλουν να επισκεφθούν και κατάλληλες κλιματικές συνθήκες που επιτρέπουν τη περαιτέρω διεύρυνση της τουριστικής περιόδου. Είναι υποχρέωση όλων όσοι δραστηριοποιούμαστε στον τουρισμό να διαφυλάξουμε τις ομορφιές και τα μοναδικά πολιτισμικά χαρακτηριστικά της χώρας μας και να τα αναδείξουμε, όπως τους αξίζει, στις καλύτερες θέσεις του παγκόσμιου τουρισμού. 

Για να γίνει αυτό θα πρέπει όλοι να εστιάσουμε στους ανθρώπους του τουρισμού, που καθημερινά αποτελούν τους καλύτερους πρεσβευτές μας. Θα πρέπει να δώσουμε κίνητρα στους επαγγελματίες των ενοικιαζόμενων δωματίων να ενισχύσουν τη διαφορετικότητα και την ποιότητα των υπηρεσιών τους. Θα πρέπει να επενδύσουμε στις μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις και να τις στηρίξουμε, ώστε να προσφέρουν αυθεντικές και μοναδικές εμπειρίες στους επισκέπτες της χώρας. Πρέπει, επίσης, να ενισχύσουμε τους τουριστικούς πράκτορες και να τους βοηθήσουμε να προσεγγίσουν νέες αγορές. Θα πρέπει να ενισχύσουμε τη διασύνδεση των προορισμών και να δημιουργήσουμε αξιόπιστες και σύγχρονες τουριστικές υποδομές. 

Με τη συνεργασία όλων των φορέων του ελληνικού τουρισμού, είμαι βέβαιος ότι θα καταφέρουμε να ξεπεράσουμε τις προκλήσεις που έχουμε μπροστά μας. 

Σας ευχαριστώ πολύ, 

Γιώργος Αμβράζης

Γενικός Διευθυντής

ΚΛΕΙΣΙΜΟ